اخبارالبرز

جشن تکلیف ۱۱۰۰ نفری دانش آموزان پسر استان البرز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان البرز، آیین جشن تکلیف ۱۱۰۰ نفری دانش آموزان پسر استان در چهارچوب برنامه بهار بندگی و نماز نسل نو با حضور نماینده ولی فقیه استان، مدیرستاد اقامه نماز، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در مصلی کرج در روز دوم اردیبهشت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی در رابطه با جشن تکلیف گفت: با همفکری هیات اندیشه ورز آموزش و پرورش  قبل از برگزاری جشن تکلیف نشست های تخصصی نمازی برگزار شد، که با اقبال ویژه و تحسین میکائیل باقری مدیر کل قرآن و عترت آموزش و پرورش کشور قرار گرفت و مقرر شد، مصوبه ای در وزارت آموزش و پرورش برای کل کشور در مورد نشست های آموزشی پیش از جشن تکلیف صورت پذیرد.

وی افزود: با همکاری معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برگزاری گفتمان های دانش آموزی با موضوع نماز در افزایش آگاهی نوجوانان در زمینه معارف نورانی نماز برای پاسخگویی به پرسش ها و شبهات آنان در این زمینه اساتید بومی با تجربه و توانمندی به ده مدرسه برتر استان در مقطعه متوسطه اول اعزام شد.

فتح الهی با اشاره به اهمیت برگزاری جشن تکیلف در مدارس گفت: علاوه بر این آیین باشکوه در ۱۷۵ مدرسه متوسطه دوم استان نیز آموزش های تکلیفی حداقل در قالب ۶ جلسه برای دانش آموزان انجام شده است، که از این مدارس ۱۰ مدرسه به عنوان پایلوت انتخاب شدند که به صورت تجمیعی جشن تکلیف خود را در مصلی کرج برگزار کنند.

خان‌محمدی رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش البرز، گفت:جشن تکلیف آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی است. آیین جشن تکلیف رویدادی مذهبی است، بنابراین ضروری بود به‌گونه‌ای برگزار شود که سالروز مکلف شدن و مشرف شدن دانش‌آموز به بارگاه حق‌تعالی همواره در ذهن او ماندگار شود.

وی با اشاره به اینکه اولین چیزی که به انسان مکلف واجب می‌شود، نماز است، بیان کرد: نماز برکات فراوانی دارد و از طریق آن مشکلات انسان برطرف می‌شود که دانش‌آموزان باید به ادای نماز اول وقت که بسیار به آن تأکید شده توجه ویژه داشته باشند و غفلت نورزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا