اکبر گل علیزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، از تشکیل کارگروه نماز در آموزش و پرورش سمنان خبر داد و افزود: طی ابلاغیه ای از سوی اداره کل آموزش پرورش استان سمنان و با همکاری ستاد اقامه نماز، برنامه ای جامع برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در برنامه تعیین شده از سوی اداره کل آموزش پرورش استان و ستاد اقامه نماز سمنان، موضوعاتی در چارچوب نماز برای تمام شهرهای استان سمنان ابلاغ شده است که طی آن ابلاغیه، هر شهرستان موظف به تشکیل کارگروه نماز است.

کارشناس فرهنگی و هنری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سمنان خاطرنشان کرد: کارگروه شهرستان سمنان، ۴۰ عضو دارد که این اعضا با موضوع تأثیر نماز بر ارتقای سلامت اجتماعی و روانی به فعالیت و تبلیغ امر نماز در مدارس می پردازند.

گل علیزاده اضافه کرد: کارگروه ها و مشاوران مذهبی در اجلاسیه نماز به بحث و گفت وگو و ارائه نظرات درباره موضوعات تعیین شده پرداختند.

وی با بیان اینکه نماز نقش مهمی در ارتقای سلامت اجتماعی و روانی افراد دارد، اظهار داشت: شناساندن فرهنگ نماز در مدارس و ارائه راهکارهای اصولی برای سوق دادن دانش آموزان به این امر مقدس نقش مهمی در کاهش آسیب پذیری اجتماعی دارد.

کارشناس فرهنگی و هنری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سمنان تصریح کرد: بسیاری از اختلالات شخصیتی و بیماری های روانی با ارائه راهکار معنوی درمان می شود و افراد زیادی با شناخت از معبود و درک حقیقی مفهوم نماز، مسیر سلامت را طی می کنند.

گل علیزاده با تأکید بر فعال بودن مروجان امر نماز در مدارس اظهار کرد: مدیران مدارس و مربیان پرورشی که وظیفه خطیر شناساندن مفهوم ناب نماز را در مدارس بر عهده دارند، با ایمان و اراده برای نهادینه کردن این امر مقدس و شکوفایی این حرکت معنوی در مدارس بکوشند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم برگزاری جلسات با موضوع نماز برای خانواده ها در مدارس خاطرنشان کرد: انتقال فرهنگ نماز پس از آموزش در محیط خانواده بر عهده مسؤولان مدارس است و مربیان و مشاوران مذهبی در مدارس باید با برگزاری جلسات برای شناساندن هرچه مطلوب تر این فریضه الهی قدم بردارند.

کارشناس فرهنگی و هنری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سمنان با اشاره به آموزش کارشناسی نماز از سوی مشاوران مربوطه گفت: از بین بردن آسیب ها در مدارس با ارائه راهکار از طریق فرهنگ نماز نیاز به تحقیق و پژوهش دارد و مشاوران مربوطه باید آگاهانه به شفاف سازی حقیقت نماز و ترویج این فرهنگ بپردازند.

گل علیزاده خاطرنشان کرد: نهادینه کردن فرهنگ نماز و تحقیق میدانی آن به اعتبار پژوهشی نیاز دارد و لازم است تا برای آموزش و پرورش در حوزه نماز اعتباری در نظر گرفته شود.

وی بر ارائه مباحث کیفی از سوی معاونان پرورشی و مدیران مدارس در اجلاس نهایی نماز و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تأکید کرد و افزود: انتظار می رود کارشناسان مربوطه و مشاوران مذهبی با تحقیق و آگاهی برای پویایی هر چه بیشتر این حرکت معنوی گام بردارند.