رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در جمع دبیران ستاد اقامه نماز شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی گفت: اقامه نماز باید هدفمند، با برنامه ریزی و تعطیلی ناپذیر باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در جلسه دبیران ستاد اقامه نماز شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مسئولیت دشوار و سنگین مسئولان در اقامه نماز و پاسخگویی به خداوند متعال گفت: درست است که ما برای اقامه نماز کارهایی را انجام داده ایم اما به نظر من نماز خیلی مهجور مانده است و هنوز خیلی با آنچه که باید باشد فاصله داریم.
وی با تاکید براینکه باید فضای خالی نمازخانه ها در وقت نماز جماعت با فرهنگ سازی و برنامه ریزی های اثرگذار پر شود، گفت: اگر بتوانیم در این جلسات قدمی برای تقویت، تکریم و توسعه نماز برداریم کار خوبی کرده ایم.
مه آبادی ادامه داد: اگرچه توانسته ایم نمازخانه های فرودگاه ها را از نظر امکانات و ظاهر بهبود بدهیم و بهسازی کنیم اما مهم این است که بدانیم حقیقت نماز چیست؟
وی افزود: ما باید پرسشگری کنیم؛ چیزی که متاسفانه در جامعه ما کمتر رخ می دهد. دنیا موفقیت های خود را مدیون پرسشگری است. پرسشگری باعث می شود که بر روی آن موضوع خاص تمرکز و خرد جمعی رخ دهد و به پاسخ رسید.
رئیس هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: در اقامه نماز منظور قرائت و قیام و قنود نیست، پس باید به دنبال چه چیزی برویم؟ قدر مسلم باید در پی پایداری اقامه نماز باشیم تا به مفهوم آن پی ببریم و نتیجه و میوه آن را ببینیم. اگر به دنبال نشاط و آرامش هستیم باید به دنبال پایداری باشیم اما راه رسیدن به پایداری در اقامه نماز این است که اول حقیقت نماز را دریابیم و به حقیقت نماز نمی رسیم مگر اینکه حق نماز را ادا کنیم و آن حاصل نمی شود مگر اینکه نماز در قالب یک پیکر بی روح ادا نشود بلکه طوری باشد که بنده را متوجه پروردگار و آفریننده خود کند.
وی افزود: مقصود از اقامه نماز فراخواندن به نماز است. اگر تاکنون با تاکید بر ادبیات عربی این کار را می کردیم باید با زبان فارسی افراد را فرا بخوانیم و بلند بگوییم “بیایید برای نماز” شاید این تکاندهنده تر و تاثیرگذارتر باشد.
مه آبادی با تاکید براینکه اقامه نماز باید هدفمند، برنامه ریزی شده و تعطیلی ناپذیر باشد، گفت: به نظر می آید ما هنوز برنامه ای برای نماز نداریم چه در فراخواندن کارکنان و همکاران و چه در تعطیلی ناپذیری و برگزاری آن در هر شرایطی.
وی با بیان اینکه اقامه نماز یعنی مراقبت از نماز گفت: برای این کار باید آمار تعداد نمازگزاران را به طور روزانه بگیریم و میانگین آن را در یک زمان مشخص، به دست آوریم و بر اساس آن برای افزایش استقبال همکاران برنامه ریزی کنیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در پایان ضمن قدردانی از تلاش های محمد عباسی رئیس ستاد اقامه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی گفت: موضوع این است که اهمیت نماز در مجرد نماز نیست بلکه در اقامه آن است و برکات الهی در همین اقامه نماز است.

شرکت فرودگاه ها در اقامه نماز از برترین شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی است

در این جلسه همچنین دبیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی گفت: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از برترین شرکت های تابعه وزرارت راه و شهرسازی است در زمینه اقامه نماز است.
آیت الله نیسی ادامه داد: این شرکت دارای ۳۷۹ نمازخانه، ۱۲ مسجد و دو حسینیه است و ۵۶ امام جماعات در سراسر فرودگاه ها و ستاد آن مشغول به فعالیت فرهنگی هستند. این فعالیت ها تاثیر بسزایی در توسعه فرهنگ دینی و بویژه نماز داشته است و امتیاز بالایی را در ارزشیابی ها کسب کرده اند.
وی با اشاره با اینکه برگزاری همایش های ائمه جماعات در این شرکت جای تقدیر دارد، گفت: یکی از مهمترین کارهای انجام شده نظارت بر عدم تداخل زمان پروازها با نماز و رفع این تداخلات است که سالها به دنبال آن بودیم.
جواد نیسی افزود: از همه مهمتر و مشهودتر موضوع تجهیز و بازسازی نمازخانه ها است که انقلابی در این زمینه در فرودگاه ها محسوب می شود و همه اینها باعث شد که این شرکت از سوی ستاد اقامه نماز و آیت الله قرائتی مورد تقدیر قرار بگیرد.
گفتنی است این جلسه با حضور سیدسعید سیدعلایی، معاون وزیر و رئیس ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا امامی، معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، محمد عباسی، رئیس ستاد اقامه نماز شرکت، یداله آقائی صائم مدیر روابط عمومی شرکت و دبیران ستاد اقامه نماز شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی، امروز، دوشنبه ۴ تیر ۹۷، با میزبانی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد.
مشروح سخنرانی معاون وزیر در ادامه منتشر خواهد شد.