اخبارکرمانشاه

پیش اجلاس شهرستانی نماز در دالاهو برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه، پیش اجلاس شهرستانی نماز با موضوع ” نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه ” روز دوشنبه  یازدهم دی ماه  با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی مولوی مدیر  و خزایی کارشناس  ستاد اقامه نماز استان، نماینده اداره کل آموزش و پرورش ، امام جمعه ،  فرماندار ، مسئولین ادارات و ارگانها، فرهنگیان، مدیران مدارس ،  معلمان، مربیان و دانش آموزان  شهرستان دالاهو برگزار شد .

در این جلسه حجت الاسلام علی مولوی مدیر ستاد اقامه نماز استان  از اجرای برنامه های مختلف ستاد اقامه نماز با همکاری آموزش و پرورش در مدارس تقدیر کرد.

وی این برنامه ها را مکمل برنامه های پرورشی مدارس دانست و خواستار اجرای برنامه های مربوط به اقامه نماز، در مدارس شهری و  روستایی و عشایری منطقه شد.

علی مولوی تصریح کرد: اولویت اول در جهان هستی توحید است و اولویت دوم هم عبادت ؛ لذا  عبادت مفهوم گسترده ای است مثل نماز ،روزه ، حج ، زکات و هدف و انگیزه خلقت عبادت است . اما شاخص ترین و کامل ترین مصداق عبادت نماز است .

وی افزود: در بین فروع دین هم نماز هیچوقت تعطیل بر دار نیست  که در این رابطه هم امام  موسی کاظم (علیه السلام) می فرماید: «أَفْضَلُ مَا تَقَرَّبَ بِهِ الْعَبْدُ إِلَى اللَّهِ بَعْدَ الْمَعْرِفَهِ بِهِ الصَّلَاه  بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرّب پیدا می کند، نماز است.

وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) گفت: پایه و اساس و ستون دین نماز است لذا اگر نماز  در در گاه خداوند مورد قبول قرار گیرد بقیه اعمال هم قبول و اگر هم خدای ناکرده نماز رد شود بقیه اعمال نیز رد خواهد شد .

مولوی در ادامه  با بیان حدیثی از حضرت زهراء (س) که فرمودند:   حضرت فاطمه علیهاالسلام:خداوند نماز را براى دورى از کبر واجب کرد،  گفت: او چندان به عبادت می ایستاد که پاهایش ورم کرده بود.” و نیز در مورد حال حضرت در نماز آمده است:” فاطمه زهرا علیهاالسلام، در حال نماز، به سبب ترس بسیار از خداوند بزرگ، نفسش به شماره می افتاد.” با توجه به این دو مطلب می توان به عمق توجه حضرت به نماز پی برد، نمازی که نفس را به شماره اندازد، نمازی سراسر توجه و حضور قلب است که انسان را به اسرار نماز نزدیک می سازد تا از دریچه این نزدیکی بتوان از فیوضات نماز بهره برد.

در پایان از فعالین و خادمین امر نماز توسط حاضریت تجلیل بعمل آمد.

پیش اجلاس شهرستانی نماز در شهرستان دالاهو برگزار شد.2

پیش اجلاس شهرستانی نماز در شهرستان دالاهو برگزار شد.-3

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا