اخبارخراسان رضوی

جلسه شورای اقامه نماز اداره کل کار، رفاه و تعاون اجتماعی خراسان رضوی تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، با حضور مدیر ستاد اقامه نماز، مدیرکل، معاونین جلسه شورای اقامه نماز اداره کل کار، رفاه و تعاون اجتماعی استان یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه تشکیل گردید.

در ابتدا این جلسه دبیر ستاد اقامه نماز اداره کل کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گزارشی از فعالیت های مرتبط با نماز و قرآن در بخش اداره کل، ادارت و مراکز کارگری به جلسه ارائه داد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا مدیر ستاد اقامه نماز استان ضمن تاکید بر لزوم اجرای برنامه های تفاهم نامه ی سال ۱۴۰۲ گفت: می توان شاخص هایی را برای برنامه ها مشخص کرد که براساس آن پیشرفت و موفقیت کار و فعالان این عرصه را شناسایی و تقدیر کرد و با مشخص کردن این شاخص ها می توان برنامه های بلندمدت و میان مدتی را طراحی و توصیف کرده و فعالیت های طول سال را جهت داد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در مراکز کارگری چه تعداد محیط کار نمازخانه و تجهیزات مناسبی ندارد، می توانیم به صورت درصد براساس واقعیت ها و توانمندی ها هدف گذاری کنیم که در پایان به آن هدف رسید.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در صحبت های دیگر خود اظهار کرد: می توان در ۱۵۰ مرکز کارگری که دارای کانون فرهنگی می باشد به صورت درصد آموزش های لازم واجب دینی را در محیط های کارگری شروع کرد که در پایان مشخص گردد در این مراکز چند درصد کارگران به مسائل واجب دینی آشنایی پیدا کرده اند مثل صحت قرائت نماز، صحیح گرفتن وضو، غسل، تیمم و…

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا افزود: علاوه بر این استان خراسان رضوی اقتضائات و ظرفیت هایی دارد مثل وجود مرقد مطهر امام رضا(ع)، حوزه علمیه خراسان و دانشگاه های استان که می شود از این ظرفیت ها در راه توسعه و ترویج فرهنگ نماز استفاده کرد.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در پایان ابراز کرد: براساس نیاز پرسنل و کارگران محتوا انتخاب کرده و برای هریک شیوه ی مناسبی که می تواند انتقال دهنده ی محتوا و لذت آفرین در خواندن و نوشتن محتوا باشد انتخاب کنیم.

سپس مدیرکل کار، رفاه و تعاون اجتماعی خراسان رضوی پیشنهادات مطرح شده از سوی مدیر ستاد اقامه نماز استان را بسیار حائز اهمیت دانست و بر اجرایی شدن یک ماهه این طرح ها با همکاری ستاد اقامه نماز تاکید کرد.

 

اولین جلسه شورای اقامه نماز اداره کل کار، رفاه و تعاون اجتماعی در سال 1402 تشکیل شد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا