اخبارحوزه ریاست

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور با رئیس ستاد اقامه نماز دیدار و گفتگو کرد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، محسن نجفی خواه معاون سازمان برنامه و بودجه کشور و به همراه مشاورین، با حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز، در روز چهارشنبه، هفدهم خرداد ماه دیدار و گفتگو کرد.

این نشست با حضور معاونین ستاد اقامه نماز و رئیس و معاون سازمان نهضت سواد آموزی نیز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در این دیدار ضمن خوش آمد گویی و آرزوی توفیق الهی در مسئولیت محوله، به تبیین آیه کریمه الذین ان مکناهم فی الارض اقامواالصلوه پرداخت و وظایف و تکالیف مسئولین در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در امر اقامه نماز بیان کرد.

وی تاکید کرد: راهکار کاهش آسیب های اجتماعی نماز است، خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است؛ ان الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنکر

رئیس ستاد اقامه نماز یادآور شد: خداوند می فرماید؛ و هر کس از یاد من اعراض کند همانا (در دنیا) معیشتش تنگ شود و روز قیامتش نابینا محشور کنیم (وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَهً ضَنْکًا)

استاد قرائتی در ادامه پیشنهاد داد یکی از همکاران فارغ، فاضل و عاشق را به عنوان رابط معاونت با ستاد اقامه نماز معرفی و به مرور مسائل، مشکلات و موانع شناسایی و مرتفع شود.

در ادامه مهدیان معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز ضمن خیرمقدم و آرزوی دوام توفیق در مسئولیت محوله، بیان داشت: موضوع اقامه نماز باید در اولویت نظام و مدیران اجرایی قرار گیرد.

وی افزود: این مهم مبتنی بر اسناد تحول ستاد اقامه نماز در افق ۱۴۰۱ لغایت ۱۴۲۰ در تدوین اسناد ملی و استانی و نظام بودجه‌ریزی کشور و … می باشد که باید مورد توجه سازمان قرار گیرد.

مهدیان با اشاره به این مطلب که باید از کارهای مثبت گذشتگان استفاده کنیم، گفت: طرح فضائل اخلاقی دولت نهم و دهم طرح خوبی بود که در سال های اخیر اجرا نمی‌شود، سوابق را مطالعه کنید و ضعف‌ها را برطرف کنید و قوت ها را افزایش دهید و با یک نگاه رو به جلو و توسعه ای اجرا کنید.

وی همچنین توجه به نماز نسل نو را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: این نسل در اختیار آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه فرهنگیان است، برنامه و بودجه متفاوتی نیاز دارد که می‌بایست در اولویت سازمان قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز در ادامه با اشاره به عدم اجرای ماده ۱۷ آیین نامه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز مصوبه هیئت وزیران در خصوص پیش‌بینی و تامین اعتبارات برنامه‌ها و فعالیت‌های مصوبه اقامه نماز دستگاه های اجرایی کشور، درخواست نمودند، تلاش شود در موافقتنامه های متبادله دستگاه ها با سازمان برنامه و بودجه اعتبارات نمازی بر اساس تفاهمنامه‌ منعقده دستگاه‌ها با ستاد اقامه نماز پیش بینی و تامین شود.

مهدیان یادآور شد: متاسفانه در ضوابط اجرایی بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مجوز هزینه کرد برنامه‌های معارفی و دینی که در سنوات قبل در قالب ماده های ۴ و ۵ پیش بینی شده بود حذف شده است، به دلیل اهمیت موضوع تقاضا داریم ضمن بررسی دلایل، سازمان نسبت به اصلاح این امر و ابلاغ مجدد در قالب متمم از سوی هیات محترم وزیران اقدام لازم را به عمل آورد.

برنامه ریزی به منظور هدایت بخشی از اعتبارات مسئولیت های اجتماعی شرکت ها دولتی و نیز به شاخص های ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز از طریق تولید آثار فرهنگی هنری رسانه‌ای و فضای مجازی در بودجه های سنواتی یا اعتبارات در اختیار استان ها مطالب پایانی ارائه شده از سوی معاونت برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور بود.

در ادامه معاون توسعه مدیریت و‌ منابع ستاد اقامه نماز، ضمن تشکر و قدردانی از تعاملات سازنده کارشناسان سازمان با ستاد اقامه نماز، تقاضای افزایش اعتبار تملک دارایی ستاد، درخواست داشت: در تخصیص های آتی (برنامه ای و تملک دارایی) با رویکرد افزایشی اقدام شود، همچنین ایحاد ردیف های استانی برای ستاد اقامه نماز استان ها درخواست پایانی ایشان در این دیدار بود.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور با رئیس ستاد اقامه نماز دیدار و گفتگو کرد

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور با رئیس ستاد اقامه نماز دیدار و گفتگو کرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا