اخباراردبیل

نماز امام حسین(ع) در روز عاشورا بیدارگر و آگاهی‌بخش است

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: فلسفه خواندن نماز ظهر عاشورا توسط ارباب بی‌کفن، امام حسین(ع) نشان دهنده اهمیت والای این فریضه الهی بوده و نماد بیداری و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان اردبیل، مدیر ستاد اقامه نماز استان طی گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری ایکنا؛ با تسلیت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: جرقه حرکت امام حسین(ع) از مسجد و نماز بوده است. مسجد، نماز، تضرّع اینها آغاز حرکت امام حسین(ع) است. امام حسین کسی است که فرمودند: من نه برای کشور گشایی، نه برای ثروت اندوزی، نه برای فسادگری، بلکه من برای اصلاح امّت جدم می خواهم حرکت کنم، یک حرکت مکتبی که این حرکت باید با نماز، با مسجد، همان پایگاهی که پیامبر در مدینه تصمیمات خودشان را برای جهاد  قرار می دادند آمیخته باشد،و امام حسین(ع) وقتی می خواستند سفیری را اعزام کنند از مسجد اعزام می کردند. 

عبدی در ادامه گفت: فلسفه خواندن نماز ظهر عاشورا توسط امام حسین(ع) نشان دهنده اهمیت والای این فریضه الهی بوده و نماد بیداری و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است

  وی افزود: ما دو جور نماز داریم، نماز بیدارگر و نماز خنثی و بی تاثیر. یک نمازی است که” تنهی عن الفحشاء و المنکر” از ظلم، جور، فساد، منکر و از زشتی ها جلوگیری می کند، یک نماز هم هست خنثی، نماز هست ولی فحشاء و ظلم هم هست، که این می شود همان حکومت بنی امیه و بنی عباس، آن ها هم نماز داشتند اما تفاوت نماز حسین بن علی (ع) این است که نماز بیدارگر و آگاهی بخش است.کسانی که پشت سر حسین بن علی(ع) اقتدا می کنند به جهاد تشویق می شوند، به کمک به مستضعفان و ایستادگی در برابر ظالمان تشویق می شوند، خنثی نیستند بی تفاوت نیستند.” ان الصلاه تنهی عن الفحشاء و المنکر” .

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل با اشاره به این مطلب که حماسه ی نماز ظهر عاشورا هرگز فراموش نخواهد شد، گفت: الحمدلله در کشورمان سال ها است عزاداران حسینی وقتی به ظهر می رسند نماز جماعت را برپا می کنند. این دیگر به یک رسم تبدیل شده است. وقت نماز ظهر، عزاداری را رها می کنند و به نماز جماعت می پردازند.

عبدی اظهار داشت: امسال به دلیل همزمانی یوم عاشورا با روز جمعه،‌ طبق هماهنگی بعمل آمده مقرر گردیده است انشاءالله کلیه هیئت های مذهبی و دستجات عزاداری به هنگام اذان ظهر شرعی به سمت میعادگاه های نماز جمعه حرکت نموده، در نماز عبادی سیاسی جمعه شرکت نمایند و در بخش ها و شهرهای کوچه که نماز جمعه دایر نمی باشد،‌ نماز ظهر عاشورا با حضور عزاداران حسینی اقامه خواهد گردید .https://iqna.ir/00HRje

گفتگوی مدیر استان اردبیل با خبرگزاری ایکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا