آذربایجان غربی

برگزاری همایش نماز سلامت معنوی در بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان آذربایجان غربی، همایش نماز سلامت معنوی با سخنرانی دکتر اصغر قربانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با حضور جمع کثیری از کادر درمانی و پرستاران بیمارستان های مختلف استان و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان آذربایجان غربی، روز دوشنبه شانزدهم مرداد ماه ، و در محل سالن آمفی تئاتر بیمارستان خمینی (ره) برگزار شد.

در این همایش دکتر اصغر قربانی، متخصص کودکان بیمارستان بهارلو، استاد نمونه ستاد اقامه نماز کشور و مدرس همایش، در خصوص احکام نماز خاص بیماران از جمله وضو، تیمم، وضوی جبیره ای، تیمم نیابتی و … در شرایط مختلف اختیاری و اضطراری سخنرانی کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه آموزش طریقه اقامه نماز با توجه به وضعیت های مختلف بیمار (ایستاده، نشسته، خوابیده) به صورت تئوری و عملی و با کمک بیمار نَما، به تفصیل برای شرکت کنندگان با روش های جذاب و ابتکاری و در فضایی کاملا شاد تبیین و تشریح نمود.

در ادامه دکتر قربانی با طرح پرسش هایی از حاضران خواست تا در این همایش بصورت فعال حضور داشته باشند و به شرکت کنندگان در طرح پرسش و پاسخ هدایای ارزنده ای اهدا شد.

پیش از سخنان دکتر قربانی و در ابتدای همایش، دکتر ،حجت الاسلام والمسلمین طاهری رئیس نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی ضمن خوشامدگویی به حاضران، به لزوم آموزش کارکنان درمانی در خصوص احکام نماز بیماران اشاره و برگزاری این کارگاه را فرصت مناسبی برای شناخت نیازهای معنوی بیماران بویژه بیماران بستری در بیمارستان بیان کرد.

در این همایش ابزار و وسایل ابتکاری که در بیمارستان بهارلو تهران برای تسهیل ادای فریضه نماز بیماران و همراهان آنها و پرسنل بخش ها در اتاق ها و بخش های بیمارستان وجود دارد به حضار معرفی و توضیحات لازم داده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا