اخبارخراسان جنوبی

سخنرانی مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی پیش از خطبه‌های نماز جمعه

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین حسین کمیلی مدیر ستاد اقامه نماز استان در سخنرانی پیش از خطبه ‌های نماز جمعه شهرستان بیرجند در روز  بیستم مرداد ماه  به مناسبت دهه فرهنگی ترویج معارف نماز به تشریح انتظارات، اقدامات، برنامه‌ها و آثار نماز در جامعه پرداخت.

مدیر ستاد اقامه نماز استان ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و شهادت امام سجاد (ع) به بیان اهیمت نماز از منظر قرآن و روایات اهل بیت (ع)پرداخت و خاطر نشان کرد: خداوند در در آیه ۴۱سوره مبارکه حج  می‌فرمایدأَلَّذِینَ إن مَّکَّنَّهُمْ فِى الْأَرْضِ أَقَامُواْ الصَّلَوهَ وَءَاتَوُاْ الزَّکَوهَ وَ أَمَرُواْبِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْاْ عَنِ‏الْمُنْکَرِ وَلِلَّهِ عَقِبَهُ الْأُمُورِ” کسانى که اگر آنان را در زمین به قدرت رسانیم، نماز بر پا مى‏ دارند و زکات مى‏ دهند و (دیگران را) به خوبى‏ها دعوت مى‏ کند و از بدى‏ ها باز مى‏ دارند؛ و پایان همه‏ امور براى خداست. “

وی در ادامه  خاطر نشان کرد: نمازی موثر است که فرد بر آن اهتمام داشته باشد، اول وقت اقامه کند، به ترویج آن بپردازد و از پیشگامان اقامه آن باشد.

حجت الاسلام و المسلمین کمیلی در ادامه به وظایف مسلمین در قبال نماز اشاره و خاطر نشان کرد: در دعوت به نماز استمرار داشته باشید تا شاهد آثار آن در جامعه و به صورت خاص در حوزه عفاف و حجاب باشید.

کمیلی در تشریح جایگاه ستاد اقامه نماز به سالروز تاسیس این ستاد اشاره کرد و گفت: ستاد اقامه نماز در ۲۱ مرداد ۱۳۶۹ با هدف ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز در جامعه، آموزش‌ها، به دستور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و توسط حجت الاسلام و المسلمین استاد محسن قرائتی تاسیس شد.

وی در ادامه به تشریح برنامه ها و  فعالیت های ستاد اقامه نماز استان پرداخت و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و روسای ارشد و میانی دستگاه‌های دولتی، دوره‌های‌ آموزشی ویژه دانشجو معلمان، دوره‌های آموزشی ویژه اصناف و دیگر اقشار از جمله اقدامات ستاد اقامه نماز در ترویج این فرهنگ نورانی در جامعه است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان در پایان افزود: نظارت بر اقامه نماز در دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس، نظارت بر نمازخانه‌های بین راهی، بیمارستان‌ها و دیگر اماکن عمومی دولتی و خصوصی از جمله اقدامات این ستاد است.

سخنرانی مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی پیش از خطبه‌های نماز جمعه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا