لرستان

از مسجد امام رضا (ع) شهرستان کوهدشت بازدید شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان لرستان، از مسجد امام رضا (ع) شهرستان کوهدشت با حضور حجت الاسلام والمسلمین چراغی، دبیر اقامه نماز شهرستان کوهدشت در تاریخ بیست و چهارم مرداد ماه بازدید به عمل آمد.

حجت الاسلام والمسلمین چراغی در بازدید از مسجد امام رضا (ع) شهرستان کوهدشت اظهار داشت: مسجد سنگر دین است و از صدر اسلام تاکنون به‌عنوان پایگاه دین نقش موثری در نهادینه سازی فرهنگ دینی داشته است، همان‌طور که انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی(ره) از مسجد شکل گرفت و در دامان مسجد به پیروزی رسید.

وی گفت: امروز هیأت امنا و خادمین مساجد نقش مهمی در جذب جوانان به مسجد دارند چرا که این اعضا می‌توانند با میدان دادن به جوانان در مدیریت مساجد زمینه تشویق و ترغیب آنان در کارهای فرهنگی و دینی را فراهم سازند.

چراغی عنوان کرد: جهاد مسجدسازی می تواند در دو محور شامل ساخت مسجد در محله‌ها و شهرک‌های جدید و تعمیر و یا تجدید بنای مسجد در محله‌های قدیمی صورت گیرد. اگر چه نمازگزاران، رکن اصلی مساجد هستند، اما بدون تردید حضور حداکثری نمازگزاران به ویژه نسل جوان در مساجد به آبادانی و ظاهر مسجد و در دسترس بودن آن نیز بستگی دارد

مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان تصریح کرد: اکنون مجمع خیرین مسجد ساز کشور با هدف ساخت مساجد ساده، ارزان، بدون هزینه‌های اضافی با اولویت مناطق محروم و پر جمعیت در حال فعالیت است و خیرین و عموم مردم خداجو می توانند از طریق این مجمع در امر ساخت مسجد کمک کنند.

بازدید از مسجد امام رضا (ع) شهرستان کوهدشتبازدید از مسجد امام رضا (ع) شهرستان کوهدشت

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا