اخبارایلام

بازدید کارگروه نظارت بر اماکن اقامه نماز راه‌های مواصلاتی استان از مرز مهران

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان ایلام، کارشناس نظارت و ارزیابی و فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز استان به همراه کارگروه نظارت بر اماکن اقامه نماز راه‌های مواصلاتی استان، روز چهارشنبه اول شهریورماه از نمازخانه‌ها و مساجد شهر مهران و پایانه‌های مرزی این شهرستان بازدید کردند.

حسین الباد کارشناس نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان ایلام در خصوص وضعیت مسجد امام حسین ورودی شهر مهران از سمت ایلام گزارش داد و گفت: این مسجد وضعیت خوبی دارد و با توجه به دارا بودن هیأت امنای خصوصی و کمک مردم شهرستان مهران، مشکل خاصی وجود ندارد و مسجد کاملا تمیز و آماده می‌باشد. وضعیت سرویس‌های بهداشتی این مسجد نیز مطلوب است و فقط باید برای تأمین مایع دستشویی اقدام گردد.

وی درخصوص نمازخانه تازه تأسیس پایانه برکت توضیح داد و گفت: محوطه بزرگی با توجه به حجم زیاد ورود و خروج به این پایانه در ایام اربعین برای اقامه نماز جماعت و استراحت زائرین اختصاص یافته است. درحال حاضر هنوز موکت در این محوطه پهن نشده است و با توجه به ورود تدریجی زائرین و شروع ازدحام جمعیت در روزهای آینده، باید در خصوص این امر تعجیل گردد. وضعیت سرویس‌های بهداشتی مناسب است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

کارشناس برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی استان در خصوص مسجد پایانه مرزی اظهار کرد: این مسجد مراحل پایانی ساخت را می‌گذراند و همزمان میزبان زائرین امام حسین(ع) است. سرویس‌های بهداشتی متعدد و مناسبی تدارک دیده شده است و فقط باید در امر نظافت آن‌ها بسیار تلاش شود زیرا که حجم زوار در این ایام بسیار زیاد است. یک نمازخانه نیز در محوطه داخلی پایانه مرزی شهید سلیمانی وجود دارد که دارای فرشینه مناسب، مهر و سجاده است و مشکل خاصی ندارد.

الباد افزود: نمازخانه میانی گیت‌های ایران و عراق بهسازی و مرمت شده است. فرشینه، دیوار پوش و سقف این نمازخانه تعویض شده و سیستم سرمایشی نیز در آن قرار گرفته است اما با توجه به حجم زیاد عبور و مرور، این سیستم سرمایشی در ازدحام جمعیت جوابگو نیست و باید تقویت شود. سرویس‌های بهداشتی جوار نمازخانه نیز وضعیت مناسبی دارند اما باید برای افراد دارای ناتوانی جسمی و معلولیت نیز تدابیری اندیشیده شود.

نماینده ستاد اقامه نماز استان ایلام در کارگروه نظارت بر اماکن اقامه نماز راه‌های مواصلاتی استان در پایان اشاره کرد: هر موکب موظف شده است که یک نمازخانه داشته باشد و در زمان نماز، فعالیت موکب به مدت ۱۰ دقیقه جهت اقامه نماز جماعت تعطیل شود. ستاد اقامه نماز استان نیز با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اقدام به تهیه ۳۰۰۰۰ مهر نماز کرده است که در بین نمازخانه‌ها، مساجد و موکب‌های بین راهی توزیع خواهد شد.

 بازدید کارگروه نظارت بر نمازخانه‌های راه‌های مواصلاتی استان از مرز مهران بازدید کارگروه نظارت بر نمازخانه‌های راه‌های مواصلاتی استان از مرز مهران بازدید کارگروه نظارت بر نمازخانه‌های راه‌های مواصلاتی استان از مرز مهران بازدید کارگروه نظارت بر نمازخانه‌های راه‌های مواصلاتی استان از مرز مهران بازدید کارگروه نظارت بر نمازخانه‌های راه‌های مواصلاتی استان از مرز مهران بازدید کارگروه نظارت بر نمازخانه‌های راه‌های مواصلاتی استان از مرز مهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا