اخبارخراسان جنوبی

شورای اقامه نماز آموزش و پرورش شهرستان سربیشه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی نهم مهر ماه جلسه شورای اقامه نماز مدیریت آموزش و پرورش شهرستان با حضور امام جمعه سربیشه، مدیر ستاد اقامه نماز استان، دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان سربیشه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان و جمعی از مسئولین شهرستانی در محل دفتر مدیریت آموزش و پرورش سربیشه برگزار شد.

در این جلسه علیرضا زنگویی دوم مدیر آموزش و پرورش شهرستان ضمن خیر مقدم و قدردانی از حمایت های معنوی امام جمعه و حضور روحانیون  در سطح مدارس شهرستان اظهار داشت: حضور روحانیت در مدارس به عنوان مبلغان اصلی فرهنگ دینی جامعه در کنار معلمان و کادر اجرایی مدارس می‌تواند کمک شایانی در پاسخگویی به نیازهای متعدد دانش‌آموزان باشد.

زنگویی در ادامه از ستاد اقامه نماز شهرستان خواست تا نسبت به حضور روحانیت در مدارس جهت برگزاری دوره های آموزش خانواده با موضوع دعوت فرزندان به نماز همکاری کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان در خصوص ارتباط مدرسه، منزل، محله و مسجد، میزان تاثیر گذاری آموزش و پرورش در فرهنگ و بصیرت دانش آموزان، چگونگی دعوت دانش آموزان به فریضه نماز، حضور روحانیت در مدارس وترویج و تبیین فرهنگ نماز مطالبی عنوان کرد.

در ادامه  کاظمی امام جمعه سربیشه ضمن تاکید بر ارتقاء سطح اعتقادی و معنوی دانش آموزان، آمادگی مجموعه ستاد نماز جمعه را برای حضور در مدارس اعلام کرد.

امام جمعه شهرستان سربیشه به تبیین راه های جذب نوجوانان و جوانان به نماز، پرداخت و در خصوص تاثیرات برگزاری اردوهای فرهنگی بر دانش آموزان، احیاء فریضه نماز در مدارس و طرح امین مطالبی ایراد کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین کمیلی مدیر ستاد اقامه نماز استان ضمن قدردانی از دغدغه مندی مجموعه آموزش و پرورش شهرستان در امر مهم نماز به ویژه در قشر دانش آموزان، به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص نماز اشاره کرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان در ادامه سخنان خود بر شاداب سازی فضای نمازخانه های مدارس تاکید و به تبیین شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز، حضور معلمان در نماز جماعت مدارس به عنوان الگو، برگزاری جلسات آموزشی ویژه دانش آموزان و اولیا، راه های اقامه نماز در مدارس و برگزاری جلسات مدارس با محتوای نماز توضیحاتی ارائه کرد.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین الماس وش دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان: از تشکیل جلسه شورای اقامه نماز در آغازین روزهای سال تحصیلی جدید و دغدغه مندی آموزش و پرورش شهرستان در راستای تبیین آموزه های دینی قدردانی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا