اخبارکرمان

همایش «نماز ، سلامت معنوی» در کرمان برگزار شد

همایش و دوره آموزشی «نماز ، سلامت معنوی» با سخنرانی دکتر اصغر قربانی متخصص کودکان بیمارستان بهارلو و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دانشگاه علوم پزشکی کرمان سالن شهدای مدافع سلامت بیمارستان باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان کرمان، روز دوشنبه هفدهم تیرماه، همایش و دوره آموزشی «نماز ، سلامت معنوی» با سخنرانی دکتر اصغر قربانی متخصص کودکان بیمارستان بهارلو و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور بیش از  ۴۵۰ نفر از کادر درمان و پرسنل بیمارستان‌های مختلف این استان شامل بیمارستانهای دولتی ،تامین اجتمایی،خصوصی و نظامی،حجت الاسلام عربپور مدیر ستاد اقامه نماز استان، دکتر صادقی فر رئیس بیمارستان شهید باهنر و امامان جماعت دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

طرح سلامت معنوی در کرمان

در این جلسه بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید حجت الاسلام عربپور مدیر ستاد اقامه نماز استان ضمن خیر مقدم گفت: طرح سلامت معنوی یکی از طرح های موفق ستاد اقامه نماز بوده است که چندین سال در کشور در حال برگزاری است که امروز هم نوبت استان کرمان شده است که از برنامه جذاب و تأثیرگذار دکتر قربانی استفاده خواهیم کرد.

عربپور با بیان آیه أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ گفت: یاد خدا آرامش بخش قلبها است و یکی از کواردی است که برای افرادی که بیمار هستند میتواند تأثیر گذار باشد یک آرامشی است که بر بیمار حاکم می شود.

عربپور افزود: این آرامش با یاد خدا محقق میشود و انسانهایی که بیمار هم نیستند در منزل خودشان لازم هست که به خدا توجه کنند و بهترین همراهی و صمیمی بودن در نماز است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان تشریح کرد: در همین ارتباط قرآن میفرماید نماز بهترین ذکر است و حالا بیماری که روی تخت خوابیده است باید تطهیر داشته باشد تیمم کند، وضو داشته باشد و شرایطی که بیمار با آن شرایط باید نماز بخواند، روبه قبله بودن و اعضایی که انسان باید سجده کند و همه اینها برای بیمار عملی نیست باید پرستاران بدانند و کمک کار بیماران باشند.

در این همایش دکتر اصغر قربانی، متخصص کودکان بیمارستان بهارلو و مدرس همایش در خصوص احکام نماز خاص بیماران از جمله «وضو، تیمم، وضوی جبیره‌ای و تیمم نیابتی» در شرایط مختلف اختیاری و اضطراری سخنرانی کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا