اخبارالبرز

اعزام یاوران نماز استان البرز به مرقد امام خمینی(ره) و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان البرز، هشتاد نفر از فعالین و یاوران نماز استان البرز در روز پنجشنبه مورخ چهارم آبان ماه در سالروز وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) به مرقد امام خمینی (ره) و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اعزام شدند.

در این کاروان دانش آموزان، نوجوانان، خانواده های شهیدان با هماهنگی شهرداری کرج و با محوریت و مدیریت ستاد اقامه نماز استان البرز عازم مرقد امام خمینی(ره) و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شدند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز گفت: باید از ظرفیت نوجوانان و جوانان، خانواده های معظم شهدا، فرمانده های پایگاه بسیج و طلاب دغدغه مند بهره گیری شود که در این کاروان طلاب خانم هم حضور داشت.

وی افزود:  یاور نماز کسی است که علاوه براینکه به نماز خود توجه می‌کند که با همه فرایض اتفاق بیافتد به نماز دیگران نیز توجه می‌کند.

مرادی با بیان اینکه یاوران نماز باید الگوهایی در برپایی نماز به معنای واقعی آن باشند، اظهار داشت: یاوران نماز قبل از اینکه به نماز یاوری برسند باید به نماز باوری برسند که این از ویژگی‌های مهم یک نماز یاور است.

مرادی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه نماز، بیان داشت: بنا به فرموده ایشان حقیقت آن است که جایگاه بلند پایه نماز حتی برای کسانی که نماز را به پا می‌دارند، شناخته شده نیست.

وی با تاکید براینکه اسلام قرائت نماز را نمی‌خواهد، اقامه نماز را می‌خواهد، اظهار داشت: یک یاور نماز باید با آموزش‌هایی که فرا می‌گیرد هر روز به کیفیت حضور قلبش در اقامه نماز افزوده شود.

وی در ادامه افزود: در زمینه خواندن نماز، چالشی که پیش رو داریم این است که نماز خواندن را یک تکلیف می دانیم این در حالی است که در قرآن و روایات به اقامه نماز تاکید شده است.

مرادی ادامه داد: والدین برای دعوت از فرزندان برای اقامه نماز در مساجد باید به زبان خودشان صحبت کنند.

اعزام یاوران نماز استان البرز به مرقد امام خمینی (ره) و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اعزام یاوران نماز استان البرز به مرقد امام خمینی (ره) و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا