اخبارخراسان رضوی

با هدف پیگیری دستورالعمل های ابلاغی با استانداری و آموزش و پرورش جلساتی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، مدیر ستاد اقامه نماز با مدیر کل امور امور فرهنگی و زائرین استانداری و همچنین با معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان با هدف پیگیری مصوبات جلسات و دستورالعمل های ابلاغی از وزارت آموزش و پرورش، کشور و ستاد اقامه نماز مرکز شنبه ششم آبان ماه نشست های جداگانه ای برگزار شد.

در نشست با مدیرکل امورفرهنگی و زائرین استانداری استان نسبت به اقامه نماز جماعت در فرمانداری ها، عملکرد سال ۱۴۰۱ ثبت شده در سامانه سجاده، لزوم برگزاری آموزش های متمرکز در شهرستان ها با محوریت فرمانداران، تشکیل شوراهای اقامه نماز در سطح استان و کمک بیشتر به اقامه نماز در مدارس گفتگو و مقرر گردید مکاتبات و پیگیری های لازم ادامه یابد.

در جلسه دیگر که با حضور مدیر ستاد اقامه نماز، معاون پرورشی آموزش و پرورش و کارشناسان استان شنبه ششم آبان ماه در محل ستاد اقامه نماز برگزار شد نسبت به چگونگی پیگیری طرح حمایت، نظارت و نهادینه کردن گسترش اقامه نماز در سطح مدارس استان بحث و تبادل نظر شد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی توضیحاتی درباره سامانه یکپارچه نورینو که در حوزه نماز است ارائه کرد و گفت: اطلاعاتی که این سامانه در اختیار می گذارد اعم از نمازخانه مدرسه، مشخصات امام جماعت، نمودار گزارش مسابقات و برنامه های فرهنگی مدرسه و… می باشد.

وی همچنین به نحوه حمایت، همکاری و نظارت اعضای هیئت مذهبی برای اقامه نماز مدارس در ارتباط با مساجد نکاتی را یادآور شد و افزود: این سامانه قابلیت دارد که فایل قرائت نماز دانش آموزان را دریافت و پس از گوش دادن نماز یار داوری و تصحیح می گردد.

در پایان مقرر شد این نشست ها با همکاری ستاد اقامه نماز در جهت تحقق اهداف و گسترش نماز جماعت مدارس ادامه یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا