اخباراصفهان

دومین جلسه شورای اقامه نماز استان اصفهان برگزار شد

عضو خبرگان رهبری: اگر در سطوح مختلف آموزش و پرورش دانش آموزان را مومن و معتقد به نماز بار بیاوریم آنها را به بهترین عبادت و بهترین راه ارتباط با خدا سوق داده ایم.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان اصفهان، دومین جلسه شورای اقامه نماز استان اصفهان روز یکشنبه هفتم آبان ماه در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان اصفهان برگزار شد.

دومین جلسه شورای اقامه نماز استان با حضور آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، سید رضا مرتضوی استاندار، خضری معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رنجبر مدیر ستاد اقامه نماز استان، ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای شورای اقامه نماز برگزار شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان به بیان گزارشی از فعالیت های انجام شده در شش ماه اول سال پرداخت و بیان داشت: فعالیت های فراوانی در امر نماز انجام شده است که نشست های تخصص نماز ویژه دانش آموزان، خانواده و مدیران مدارس، تصویب سند راهبردی استان، دوره های آموزشی طرح مبین و نیک و هم اندیشی با هیئت امناء مساجد جهت جذب جوانان به مساجد از اهم این فعالیت ها می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر بیان کرد: اهم فعالیت های ستاد اقامه نماز استان در مدارس اتفاق افتاده است و بنده از مدیرکل آموزش و پرورش که همکاری لازم در این زمینه را با ما داشته است تقدیر و تشکر می کنم.

وی ادامه داد و گفت: ستاد اقامه نماز استان جهت اجرای بهتر امور نمازی نیازمند همکاری تمامی دستگاه ها می باشد تا بتوان در مسیر ترویج امر نماز قدم هایی محکم برداریم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان به دستورکار جلسه پرداخت و گفت: نماز مدارس و ارائه راهکار هایی جهت ایجاد انگیزش در جوانان، زمان برگزاری اجلاس استانی نماز و بهبود نمازخانه ها و مساجد بین راهی از موضوعات مورد بررسی در این جلسه است.

ابراهیمی بیان داشت: بزرگترین دستور الهی اقامه نماز است و این امر در آموزش و پرورش به بهترین نحو در حال اجرا است و سعی می کنیم سطح کمیت و کیفیت را بالاتر ببریم.

وی ادامه داد و گفت: نماز را در مدارس به عنوان دروس قرار دادیم و در بیش از ۷۰ درصد از مدارس نماز جماعت اقامه می شود که امید می رود با همکاری حوزه و دستگاه های اجرایی این آمار بیشتر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار داشت: عدم وجود امام جماعت روحانی، عدم همکاری برخی اولیاء، عدم وجود نماز خانه در برخی مدارس، کمبود ملزومات و تجهیزات نمازخانه ها، عدم همکاری دستگاه ها و امثال این امور از موانعی است که در اقامه امر نماز موجب کوتاهی می شود.

ابراهیمی اعلام آمادگی کرد تا با مدیریت دانشگاه فرهنگیان استان به صورت مشترک میزبان اجلاس استانی شوند.

سید رضا مرتضوی بیان داشت: ترجیح بر این است؛ متولی برگزاری اجلاس استانی نماز در سال جاری دستگاه‌های مرتبط با دانش آموزان و جوانان همچون آموزش و پرورش و یا دانشگاه باشد زیرا ظرفیت پذیرش قشر دانش‌آموزی و دانشگاهی را دارند لذا این امر با توجه به قبول طرفین، به دانشگاه فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش محول شود.

استاندار اصفهان برنامه ریزی دقیق برای اجلاس استانی را از اهم برشمرد و بیان کرد: دستگاه ها پیشنهادات خود در هر چه بهتر برگزار شدن اجلاس استانی ابلاغ نمایند تا مورد بررسی قرار بگیرد و تقدیر از مدارس فعال در امر نماز را قله اجلاس استانی قرار دهید تا در مدیران مدارس دیگر نیز تشویق به برنامه ریزی بهتر اقامه نماز مدرسه خود شوند.

وی بیان کرد: از معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی خواستار تهیه لیستی از مدیران هستم تا طی برنامه ای هر کدام از آنان در نماز جماعت مدارس شرکت نموده و از آن مدرسه بازدید کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد در دومین جلسه شورای اقامه نماز استان بیان کرد: اگر در سطوح مختلف آموزش و پرورش دانش آموزان را مومن و معتقد به نماز بار بیاوریم آنها را به بهترین عبادت و بهترین راه ارتباط با خدا سوق داده ایم.

وی افزود: پیشنهاد می شود که دانش آموزان را برای اقامه نماز به مساجد مجاور مدارس ببریم که در روستاها و شهرهای کوچک قابل برنامه ریزی است، همچنین از ظرفیت معلمان دارای قرائت صحیح و صوت زیبا هم می توان بهره برد.

عضو خبرگان رهبری بر ضرورت تشکیل هیئت های دانش آموزی برای اداره نمازخانه مدارس تاکید کرد و افزود: برپایی نماز و برنامه های مرتبط با آن به دانش آموزان محول شود تا حس مسئولیت پذیری نیز در آنها تقویت شود.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: وضعیت نمازخانه های بین راهی نیز نیازمند رسیدگی و بهبود زیرساخت ها و امکانات برای استفاده اقشار مختلف مردم از جمله معلولان است و اصفهان باید در این زمینه الگو باشد.

وی با بیان اینکه بعد از پذیرش خدا، معاد و پیامبر، هیچ عملی بالاتر از نماز نیست، افزود: بالاترین فروع دینی که خدا از مسلمانان می خواهد نماز است.

امام جمعه اصفهان به اهمیت نماز اول وقت اشاره و بیان کرد: روا نیست هنگام نماز افراد به کار دیگری مشغول باشند و این یکی از توصیه های مهم رهبر انقلاب است.

وی ادامه داد: نمازهایی که بدون حضور قلب خوانده می شود ثمری ندارد و خالی از نتیجه مهم آن یعنی دوری از فحشا و منکر است.

در پایان مواردی به عنوان مصوبات جلسه به حاضرین ابلاغ شد.

دومین جلسه شورای اقامه نماز استان اصفهان

دومین جلسه شورای اقامه نماز استان اصفهان

دومین جلسه شورای اقامه نماز استان اصفهان

دومین جلسه شورای اقامه نماز استان اصفهان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا