اخبار

افزودن قابلیت مشاهده حد ترخص مسافت شرعی در سامانه ۱۴۱

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ناصری رئیس ستاد اقامه نماز سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در خصوص قابلیت نمایش مسافت و حد شرعی در سایت ۱۴۱ بیان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همکاری ستاد اقامه نماز کشور اقدام به نمایش حد ترخص و مسافت شرعی به کاربران سامانه ۱۴۱ کرده است.

وی گفت: با افزودن این قابلیت، کاربران می‌توانند با رجوع به وب سایت ۱۴۱ نسبت به مشاهده حد ترخص و مسافت شرعی، نسبت به انجام واجبات شرعی خود برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام ناصری گفت: حد ترخص‌ها و مسافت‌های شرعی که در مرحله اول، توسط ستاد اقامه نماز کشور برای مراکز استان‌ها محاسبه و نمایش شده است، در تمامی مسیرهای منتهی به مراکز استان‌ها قابل مشاهده است.

رئیس ستاد اقامه نماز سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای افزود: برای مثال در صورت سفر از شهر تهران در مسیر رودهن، کاربران می‌توانند مشاهده کنند که در صورت سفر حداقل تا چه فاصله‌ای نماز شکسته و روز ناتمام خواهد بود و حد ترخص شهر تهران در هر مسیر منتهی در چه نقطه‌ای قرار دارد.

وی در پایان گفت: همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت‌های سامانه وب و اپ ۱۴۱، با مشاهده نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی نسبت به برنامه ریزی سفر برای ادای نمازهای واجب اقدام کنند.

اضافه کردن قابلیت مشاهده حد ترخص مسافت شرعی در سامانه 141 اضافه کردن قابلیت مشاهده حد ترخص مسافت شرعی در سامانه 141

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا