اخبارقم

شورای اقامه نماز دانشگاه فنی و حرفه ای قم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز قم، شورای اقامه نماز دانشگاه فنی و حرفه ای استان، چهارشنبه، هجدهم آبان ماه، با حضور مدیر و کارشناس ستاد اقامه نماز استان برگزار شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای قم در این جلسه به تشریح کاستی های موجود در بین دانشجویان پرداخت و گفت: عمده مشکلات در دانشگاه های فنی و حرفه ای معرفت افزایی در امر معارف دین و نماز است و می بایست در این راستا برنامه ریزی ویژه ای صورت گیرد.

محمدرضا فاضلی مشکل اصلی برخی جوانان را عدم درک و احساس نیاز به نماز دانست و افزود: هنوز خیلی از سوالات در ذهن جوانان بدون پاسخ مانده است تا بر آثار و نقش نماز آگاهی پیدا کنند.

وی ارزیابی شاخص های فرهنگی و حمایتی را نیز لازمه ارزیابی اساتید عنوان کرد و گفت: علاوه بر مقالات علمی می بایست مطالعات معارفی نیز مورد سنجش قرار گیرند تا در حوزه های فرهنگی و معارفی نیز انگیزه مضاعفی در بین اساتید ایجاد شود.

ایشان در ادامه از کمبود بودجه در حوزه های فرهنگی و معارفی در دانشگاه های فنی خبر داد و گفت: کمبود بودجه در اجرای برنامه های معارفی از دیگر مشکلاتی است که در این دانشگاه با آن روبرو هستیم.

مدیر ستاد اقامه نماز قم نیز در این جلسه به تخصصی بودن این دانشگاه اشاره و خاطر نشان کرد: شناسایی و به کار گیری ظرفیت ها در ارائه خدمات به مساجد و رونق بخشی به نماز جماعت آن در دستور کار قرار گیرد.

وی بر لزوم ارتباط مستمر رئیس و معاونین دانشگاه با دانشجویان را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر این ارتباط در نمازخانه دانشگاه و در نماز جماعت شکل گیرد شاهد حضور پررنگ تر دانشجویان در نماز جماعت خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین علی عرب پور در ادامه به تشریح برنامه های ستاد اقامه نماز استان ویژه دانشجویان پرداخت و گفت: همکاری دانشگاه با دبیر اقامه نماز در اجرای برنامه های نمازی موجب تقویت اهتمام دانشجویان بر این فریضه الهی خواهد شد.

ایشان در ادامه خواستار استفاده از ظرفیت های پژوهشی این دانشگاه در حوزه های معارفی و به صورت خاص امر نماز شد و خاطر نشان کرد: با نو آوری، جمع آوری و به روزرسانی سبک ها و ایده های جدید در ترویج معارف نماز در بین جوانان شاهد استقبال مضاعف ایشان از این فریضه الهی خواهیم بود.

مدیر ستاد اقامه نماز در پایان با تاکید بر توجه جدی به فریضه نماز در خوابگاه های دانشجویی خاطر نشان کرد: برگزاری نشست های پرسش و پاسخ، نشست های تخصصی معارفی نماز و دیگر برنامه های تخصصی از جمله اقداماتی است که در ترویج معارف نماز در بین دانشجویان موثر خواهد بود.

شورای اقامه نماز دانشگاه فنی و حرفه ای قم برگزار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا