اخباراصفهان

دوره آموزشی طرح مبین ویژه مدیران و مربیان مدارس در فریدونشهر

استاد مرکز تخصصی نماز: بینش، احساس و انکار سه دلیل تارک الصلاه است.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان اصفهان، دوره توانمند سازی مدیران مدارس با عنوان دوره آموزشی طرح مبین روز پنجشنبه هجدهم آبان ماه در شهرستان فریدونشهر برگزار شد.

دوره آموزشی طرح مبین با موضوع شیوه های اقامه نماز در مدارس، شیوه جذب دانش آموزان به نماز و ادله تارک الصلاه بودن شخص برگزار شد.

این دوره در دو نوبت صبح با تدریس حجت الاسلام والمسلمین نبی نژاد و بعد از ظهر با تدریس حجت الاسلام والمسلمین افسری برگزار شد.

اساتید اعزامی از مرکز تخصصی نماز انسان را به نماز خوان و تارک الصلاه تقسیم کرده و بیان داشتند: پنج امر اول وقت، مسجد، دانستن آداب و اسرار نماز، حضور قلب و دعوت به نماز موجب می شود که انسان نمازخوان شود و این امر اقامه نماز کردن یعنی دعوت به نماز نیز می کند.

مدرسین تخصصی نماز اظهار داشتند: نماز خواندن به تنهایی فایده ندارد و امور بیان شده باید در اقامه نماز مورد اهمیت قرار بگیرند چرا که خداوند در قرآن می فرماید: ویل للمصلین و این آیه منظور کسانی هستند که نماز را سبک می شمارند.

اساتید مرکز تخصصی قم بیان داشتند: در مقابل اقامه کنندگان نماز تارک الصلاه ها هستند که بینش، احساس و انکار سه دلیل تارک الصلاه است و این سه مورد موجب می شود که انسان تارک الصلاه گردد.

دوره آموزشی طرح مبین فریدونشهر اصفهان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا