اخبارقم

شورای اقامه نماز پزشکی قانونی قم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز قم، شورای اقامه نماز پزشکی قانونی استان عصر یکشنبه، بیست و یکم آبان ماه، با حضور مدیر و کارشناسان ستاد اقامه نماز برگزار شد.

مدیر ستاد اقامه نماز قم در این جلسه ایجاد فضای نمازی در دستگاه ها و جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: فضای جامعه می بایست همچون فضای ماه مبارک رمضان باشد و شاهد تغییرات ملموس در هنگام پخش اذان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین علی عرب پور استفاده از ظرفیت های دستگاه در مناطق کمتر برخوردار را مورد تاکید قرار داد و افزود: برگزاری جشن های تکلیف، نشست های تخصصی نماز و تجهیز نمازخانه مدارس از جمله اقداماتی است که دستگاه ها می توانند در ترویج فرهنگ نماز در این نواحی انجام دهند.

ایشان در ادامه به جایگاه نماز در سیره ائمه اطهار علیهم السلام اشاره و خاطر نشان کرد: شهادت چند تن از یاران اباعبدالله الحسین(ع) در راه نماز، مهر تاییدی بر جایگاه ویژه نماز در بین ائمه است.

مدیرکل پزشکی قانونی قم نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات پرداخت و گفت: برگزاری دوره های آموزشی، مسابقات کتابخوانی، جشن تکلیف و نظرسنجی از جمله اقدامات دستگاه در حوزه نماز است.

وی به جایگاه ویژه نماز در بین دیگر عبادات اشاره و خاطر نشان کرد: از بین همه واجبات، تنها واجبی که در هر حالتی می بایست به انجام آن پرداخته و اجازه ترک آن را نداریم اقامه نماز است.

حمید صدیقی آخا در ادامه به تشریح جوانب تبعیت از خداوند متعال پرداخت و گفت: فضای جامعه اسلامی می بایست فضای تبعیت از خداوند متعال باشد و تبعیت ما تبعیت از نماز است.

برگزاری دوره آموزشی نماز و مهدویت ویژه کارکنان و خانواده ها از جمله مصوبات این جلسه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا