اخباراصفهان

اولین جلسه شورای اقامه نماز شهرستان جدید جرقویه برگزار شد

دبیر ستاد اقامه نماز: اختصاص تابلویی در مدارس با موضوع رفع شبهات نمازی و برگزاری پویش راهکارهای جذب دوستانمان به نماز ویژه دانش آموزان در مدارس برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان اصفهان، اولین جلسه شورای اقامه نماز شهرستان جدید جرقویه روز شنبه بیستم آبان ماه با حضور ریاحی فرماندار شهرستان، حجت الاسلام والمسلمین اسدپور امام جمعه، میرحاج مدیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد اقامه نماز جرقویه و اعضای شورای اقامه نماز در سالن جلسات فرمانداری شهرستان جرقویه برگزار شد.

فرماندار شهرستان تصریح کرد: از برکات شهرستان شدن جرقویه، تشکیل ستادهایی کاربردی و مؤثر همچون ستاد اقامه نماز است و إن شاءالله در تمامی اماکن دولتی و غیردولتی و مدارس شاهد رونق نماز جماعت و اقامه نماز جماعت اول وقت خواهیم بود.

امام جمعه شهرستان بیان داشت: همان گونه که پیامبر گرامی اسلام فرموند: {نماز نور چشم من است}، بهترین عمل در آموزه‌های اسلامی ما، اول نماز است و تمام مسائل دنیوی و اُخروی ما تابع نماز می باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدپور ادامه داد و گفت: اولین مکانی که باید اهتمام فراوان به نماز داشته باشد اداره آموزش و پرورش است چرا که بیشترین تأثیر در تربیت نسل جدید را دارد.

اعضای حاضر در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان جرقویه راهکارهای مؤثر خود در راستای تبیین و تثبیت اهمیت اقامه نماز اول وقت در شهرستان و شیوه‌های جذب جوانان و نوجوانان به مساجد را ارائه کردند.

دبیر ستاد اقامه نماز جرقویه به بیان گزارشی از فعالیت های صورت گرقته در شهرستان پرداخت و بیان داشت: برگزاری جلسات آموزش خانواده با موضوع تربیت دینی فرزندان، آموزش مربیان پیش دبستانی و همچنین مربیان پرورشی با موضوع راهکارهای جذب دانش آموزان به نماز، برگزاری جلسات آموزشی ویژه مدیران و معلمان پایه سوم دختران و هشتم پسران، جلسه توجیهی روحانیون شهرستان با موضوع آشنایی با شیوه‌های جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به نماز و مساجد از اهم فعالیت های انجام شده می باشد.

سیدجواد میرحاج، ضمن جمع بندی نظرات ارائه شده مصوبات جلسه را اعلام کرد و بیان داشت: جلسات ستاد اقامه نماز شهرستان دو ماه یکبار برگزار می شود و حضور اعضای اصلی الزامی می باشد.

وی برگزاری نماز جماعت اول وقت در تمامی ادارات شهرستان را از اهم برشمرد و افزود: تعطیلی تمامی جلسات ادارات شهرستان در وقت اذان و اقامه نماز جماعت اول وقت از مصوبات جلسه شورای اقامه نماز استان است و این امر باید در شهرستان نیز اجرا شود.

دبیر ستاد اقامه نماز جرقویه طنین انداز شدن نوای دلنشین اذان در فضای داخلی و خارجی ادارات، برگزاری جلساتی با موضوع تبیین اهمیت نماز بصورت جداگانه برای کارمندان هر یک از ادارات شهرستان، تشکیل شورای دانش آموزی نماز و اختصاص زنگی به نام زنگ نماز در مدارس را از دیگر مصوبات جلسه برشمرد.

میرحاج نام‌گذاری میدانی در شهرها و روستاها تحت عنوان میدان نماز و نصب نماد نماز در وسط میدان را از فعالیت های پیش رو خواند و افزود: تبلیغ محیطی و نصب تابلوهایی با عنوان اهمیت نماز در مکان‌های پر رفت و آمد همچون پارک‌ها، بازارها و … نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جرقویه به اهمیت توجه به دانش آموزان اشاره داشت و بیان کرد: حضور مسئولین شهرستان هفته‌ای یکبار در نماز جماعت مدارس و حضور ویژه امام جمعه شهرستان در مدارس و پاسخگویی به شبهات نماز دانش آموزان از موارد جذب آینده سازان کشور به نماز است.

دییر ستاد اقامه نماز شهرستان جرقویه شاداب‌ سازی مساجد و فضای نمازخانه‌های مدارس و ادارات، ایجاد پایگاه‌هایی در مساجد تحت عنوان “پاسخگویی به شبهات نماز و تصحیح قرائت نماز”، تشکیل کارگروه فضای مجازی و تهیه‌ محتواهای مطلوب پیرامون امر نماز را از دیگر مصوبات جلسات برشمرد.

مدیر آموزش و پرورش به برنامه هایی در این اداره اشاره کرد و گفت: تهیه کارنامه ‌های نماز ویژه دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه اول، اختصاص تابلویی در مدارس با موضوع نماز و پاسخگویی به شبهات نماز، برگزاری پویش راهکارهای جذب دوستانمان به نماز ویژه دانش آموزان، اختصاص کمد جوایزی در مدارس تحت عنوان “کمد نماز” و حضور فعال دانش‌آموزان در مساجد مجاور مدرسه را از اهم فعالیت های این اداره در سال جدید خواند.

لازم بذکر است در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان جرقویه، احکام اعضای شورا تقدیم حضورشان شد.

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان جدید جرقویه اصفهان

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان جدید جرقویه اصفهان

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان جدید جرقویه اصفهان

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان جدید جرقویه اصفهان

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان جدید جرقویه اصفهان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا