اخبارایلام

جلسه توجیهی دبیران شورای اقامه نماز ادارات استان ایلام برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان ایلام، جلسه توجیهی دبیران شورای اقامه نماز ادارات استان ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، مدیر ستاد اقامه نماز استان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی‌ استان و دبیران شورای اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان در روز چهارشنبه اول آذرماه در سالن اجتماعات سازمان مدیریت برگزار شد.

جلسه توجیهی دبیران شورای اقامه نماز ادارات استان ایلام برگزار شد

در ابتدای این جلسه فیض اله رضایتی مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام با بیان اهمیت اقامه نماز به موقع اشاره کرد: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: هیچ عمل و طاعتی نزد خدای با عزّت و جلال از نماز محبوب تر نیست، پس هیچ چیز از امور دنیا از بجا آوردن نماز در وقت‌هایش شما را مشغول نگرداند، زیرا خداوند با عزت و جلال جماعت و گروهی را مذمّت کرده است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان از بازگشایی سامانه سجاده خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال سامانه به موقع بازگشایی شده و فرصت مناسبی برای بارگذاری اختصاص داده شده است. دبیران از همین امروز به ثبت مستندات خود در سامانه بپردازند و از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

وی گفت: در سال‌های گذشته اتفاق افتاده بود که برخی دبیران چندروز مانده به بسته شدن سامانه متوجه باز بودن سامانه می‌شدند و در فرصت محدود اقدام به مستندسازی می‌کردند. اما با توجه به بازگشایی سامانه در این ماه‌ می‌توانید با خیالی آسوده و بصورت مرحله به مرحله تا آخر سال مستندات خود را ثبت کنید.

جلسه توجیهی دبیران شورای اقامه نماز ادارات استان ایلام برگزار شدتوسعه و ترویج نماز، سقف تعهد سازمانی را بالا می‌برد

امین دوست محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در ابتدای سخنان خود به تبیین جایگاه نماز و عبادت پرداخت و گفت: انسان در مسیر زندگی خود سختی ها و مشکلاتی دارد که برای گذراندن آن نیاز به پناهگاه دارد و این پناهگاه خداوند متعال است. این امر نیازمند ایمان است. انسان ذاتا محتاج خداوند و عبادت اوست و بهترین حالت عبادت نماز است.

این مقام مسئول در ادامه جلسه توجیهی دبیران شورای اقامه نماز ادارات استان، نماز را یک شاخصه مهم برای افزایش سقف تعهد سازمانی دانست و اشاره کرد: در نظام برنامه ریزی ما رشد، پیشرفت و توسعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همین سامانه سجاده که امروز می‌بینیم جزو مقوله پیشرفت است اما توسعه نیست. ارزیابی کننده همیشه اشراف بر مسئله دارد و این امر سبب توسعه می‌شود.

وی گفت: بحث اقامه نماز مشخص است و عنوان آن توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز می‌باشد. این که ما بحث اقامه نماز را بصورت سامانه‌ای و ارزیابی در ادارات اجرا می‌کنیم فقط برای گذراندن مراحل اداری نیست و باید با اجرای درست تواقف‌نامه‌ها و ایجاد یک جو اثر بخش، باعث جذب کارکنان به نماز شویم. این یعنی که اثرات این امر را در نظام اداری و کارگذاری ببینیم. این توسعه و ترویج اثرات خود را دارد و باعث پیشرفت می‌شود. اینجاست که به توسعه می‌رسیم. توسعه و ترویج نماز، سقف تعهد سازمانی را بالا می‌برد و این امر خود به خود در ایجاد رشد، پیشرفت و توسعه تأثیرگذار است.

جلسه توجیهی دبیران شورای اقامه نماز ادارات استان ایلام برگزار شداولین شاخصه ی بندگان صالح خداوند اقامه نماز است

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به بحث درخصوص اهمیت نماز پرداخت و گفت: خداوند متعال می‌فرماید «الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاهَ» اولین شاخصه ی بندگان صالح خداوند این هست ک تمکن پیدا کنند بر برپایی نماز است. دعای ما باید این باشد که خداوند ما را در زمره اقامه کنندگان نماز قرار دهد.

وی گفت: حضرت ابراهیم در دعای خود از خداوند متعال همین امر را می‌خواهد که از اقامه کنندگان نماز باشد. حضرت ابراهیم اسوه است. حالا ما چقدر برای اقامه نماز خود و فرزندانمان تلاش می‌کنیم؟ خداوند به ما توفیق داده که در برهه‌ای از زمان هستیم که مکنت داریم. این شرایط برای ما فراهم است. قرآن به ما دستور می‌دهد که «واسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاهِ» ما هر مشکلی که در زندگی خود داریم باید از صبر و نماز کمک بگیریم.

وی افزود: البته خداند این را هم می‌فرماید که «وَ إِنَّها لَکَبِیرَهٌ إِلَّا عَلَى الْخاشِعِینَ‌ » یعنی کسی می‌تواند از صبر و نماز کمک بگیرد که خاشع باشد. انسان خاشع کسی است که عظمت خدا را درک کند. اگر انسان عظمت خداوند متعال را درک کند، وقتی در برابر الله اکبر می‌گویید دنیا و بزرگترین شخصیت‌های دنیا در برابر چشمان او کوچک است و فقط خدا را می‌بیند.

نماینده ولی فقیه گفت: این نگاه است که کاری به انسان می‌کند که قوی‌ترین قدرت‌های شیطانی برای او ضعیف‌تر از لانه عنکبوت می‌شود زیرا که منشأ قدرت خداوند متعال است. این نیاز ضروری جامعه ماست که به خدا وصل شویم و عظمت او را درک کنیم. این نیاز برای احیای جامعه و شخص ما لازم است.

امام جمعه ایلام در پایان سخنان خود از دبیران شورای اقامه نماز ادارات استان خواست که در راستای اقامه نماز در ادارات همت ویژه‌ای داشته باشد و برای دعوت کارکنان و مدیر به اقدام کنند.

در پایان جلسه توجیهی دبیران شورای اقامه نماز ادارات کل استان ایلام، حسین الباد کارشناس برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان به آموزش توافق‌نامه‌های ادارات و نحوه بارگذاری مستندات در سامانه سجاده پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا