اخبارفارس

کمیته توسعه و ترویج اقامه نماز در شهرستان سروستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان فارس، در تاریخ پنجم آذرماه، کمیته توسعه و ترویج اقامه نماز با حضور حجت الاسلام جاویدی امام جمعه شهرستان سروستان و اعضای هیات اندیشه ورز اداره آموزش و پرورش سروستان در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

این جلسه به همت حجت الاسلام جاویدی امام جمعه شهرستان سروستان و با همکاری اداره آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و حوزه علمیه، کمیته توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در شهرستان سروستان تشکیل شد.

در این نشست، حجت الاسلام جاویدی گفت: قرآن نور است. همنشینی و انس با قرآن قلب را روشنی می‌بخشد و نورانی می‌کند. امروز جامعه ما متاسفانه نسبت به نماز و قرآن کم لطف است و این همت را می‌طلبد که ما با جدیت بیشتر نسبت به ترویج نماز همت گماریم. بر طبق آیه شریفه قرآن، اکثر دستورات قرآن امر به اقامه نماز کرده است.

وی افزود: فرق بین اقامه نماز و خواندن نماز در اینست که اقامه نماز یعنی هم خودمان نماز بخوانیم و هم دیگران را دعوت به نماز کنیم. مدارس باید مثل مساجد سنگر باقی بماند. امروز نماز در مدارس باید اولویت اول جامعه اسلامی باشد.

حجت الاسلام جاویدی در ادامه گفت: در اهمیت نماز همین بس که حضرت سیدالشهدا(ع) در معرکه جنگ وقتی زمان نماز می‌رسد و اقامه نماز دشوار می‌شود، همت به اقامه نماز می‌کند. اول لازمه این کار انگیزه سازی است و می‌طلبد که در جامعه برای کسانی که متولی امر نماز هستند اعم از مدیران، معلمان و دانش آموزان کار تشویقی انجام شود زیرا که نماز برکت دارد و انسان را در مسیر درست قرار می‌دهد.

امام جمعه شهرستان سروستان در پایان گفت: ما با همکاری حوزه علمیه و سازمان تبلیغات آماده همکاری و اقامه نماز جماعت در مدارس هستیم.

توسعه و ترویج اقامه نماز فارس

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا