اخباراصفهان

جلسه تعامل با سازمان نوسازی مدارس استان اصفهان

مدیر ستاد اقامه نماز استان: نماز خانه برخی مدارس نیاز به تعمیر و تجهزات دارد این امر را در اولویت خود قرار دهید.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان اصفهان، جلسه تعامل با سازمان نوسازی مدارس استان با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رنجبر مدیر ستاد اقامه نماز استان، فتحی مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان، ملا احمدی مدیر عامل خیرین مدرسه ساز، سید میثم میرکاظمی دبیر سازمان نوسازی و جمعی از خیرین روز پنجشنبه شانزدهم آذر ماه در دفتر مدیرکل این سازمان برگزار شد.

دبیر ستاد اقامه نماز نوسازی مدارس به بیان گزارشی از فعالیت های انجام شده در این سازمان پرداخت و تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون نمازخانه ۷۴ مدرسه به موکت با متراژ بیش از ۷۵۰ متر تجهیز شده است که این امر بیش از ظرفیت سال بوده است.

وی ادامه داد و گفت: کمک به نمازخانه های مناطق محروم از دیگر فعالیت های این سازمان در سال جاری بوده است که با کمک خیرین توانسته ایم تعداد زیادی از نمازخانه های مناطق محروم را تجهیز کامل کنیم تا با اقامه نماز در مدارس جزء مروجین این مهم الهی قرار بگیریم.

سید میثم میرکاظمی بیان کرد: برگزاری شورای اقامه نماز، سخنرانی امام جماعت بین نماز، برگزاری مسابقه کتابخانی نماز در سیره و سخن حضرت زهرا سلام الله علیها به صورت مستقل در سازمان و برگزاری جشن تکلیف برای فرزندان پرسنل از اهم فعالیت های انجام شده در سال جاری می باشد.

دبیر ستاد اقامه نماز به برنامه های پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی نماز ویژه پرسنل و فرزندان و خانواده آنان به همراه برگزاری مسابقه مهدویت از اهم فعالیت هایی است که تا پایان سال جاری در این سازمان رقم می خورد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان ضمن تشکر از فعالیت های انجام شده بیان کرد: برخی مدارس در امر نماز کوتاهی کرده و نمازخانه ها را تغییر کاربری می دهند لذا در ساخت و نوسازی مدارس که انجام می دهید به عدم تغییر کاربری نمازخانه ها اشاره کنید و از خیرین بخواهید بر این امر تاکیید کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر ادامه داد و گفت: با فعالیت های خوبی که در زمینه تعمیر و تجهیز نمازخانه های مدارس صورت گرفته، اما هنوز تعداد قابل توجهی از مدارس با این مشکل مواجه هستند لذا این امر را در اولویت های خود قرار دهید و در این مسیر قدم هایی محکم و استوار برداشته شود.

وی نمازخانه محله محور را بیان کرد و تصریح داشت: در شورای اقامه نماز استان مصوب شد مدارسی که با مساجد همجوار هستند، نماز را در مساجد اقامه کنند و در مقابل محله هایی که خالی از مساجد است و مدرسه دارد نمازخانه مدارس محله محور شود تا اهالی محل نیز نماز جماعت را در مدارس اقامه کرده و این امر موجب تشویق دانش آموزان به اقامه نماز شود.

رنجبر ادامه داد و اظهار داشت: شهرداری استان در ساخت مسجد کمک های لازم را انجام می دهد لذا اگر مدرسه ای این امکان را دارد که بتوان نمازخانه ای در حیاط و یا ورودی مدرسه ساخته شود که اهل محل نیز از آن استفاده کنند نامه نگاری کنید تا شهرداری در این امر با شما همکاری لازم را داشته باشد.

در پایان مدیر ستاد اقامه نماز استان از نمازخانه این سازمان بازدید و در نماز جماعت آن شرکت کرد.

سازمان نوسازی مدارس استان اصفهان

سازمان نوسازی مدارس استان اصفهان

سازمان نوسازی مدارس استان اصفهان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا