اخبارمرکزی

نشست آموزش نماز در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان مرکزی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان مرکزی، نشست آموزش نماز با حضور غلامرضا گودرزی رییس مرکز، حجت الاسلام علی رودبارانی مدیر ستاد اقامه نماز استان و کلیه همکاران مرکز روز دوشنبه بیستم آذر ماه در محل سالن جلسات برگزار شد.

در این جلسه گودرزی ضمن خیر مقدم به حاضرین در سالن به ارائه گزارشی از روند اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی مرکز تحقیقات در جهت توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز پرداخت.

سپس حجت الاسلام رودبارانی در خصوص ارتباط نماز و اهمیت، آثار و برکات آن در زندگی فردی و اجتماعی مطالبی را بیان کرد و گفت: نماز نه تنها قرب و نزدیکی به خداوند متعال را برای ما به ارمغان می آورد بلکه در زندگی فردی و اجتماعی ما مسلمانان تاثیرات مفید و ارزشمندی خواهد داشت، آثاری که در بهبود زندگی نقش مهمی دارد و بدون شک با اقامه نماز و با توجه به فواید و مزایای آن، جامعه اسلامی هم به سوی کمال و سعادت می رود.

وی افزود: مهمترین فلسفه اقامه نماز، یاد خداوند است، یاد خدا از آن جهت مهم و پراهمیت است، که ما همیشه، وجود خدا را در هر جا و مکانی در ذهن خواهیم داشت و همواره در انجام تمام امور زندگی خدا را ناظر بدانیم و اعمال نیک و شایسته را سرلوحه زندگی قرار دهیم و از اعمال ناشایست که انسان را به تباهی و پوچی می کشاند، پرهیز کنیم.

رودبارانی ادامه داد: انسان موجود فراموش کاری است که نیازهای واقعی زندگی روزانه و نیازهای خیالی و عشق به شهوات نفسانی، او را به خود فراموشی مبتلا می کند، پس مهمترین آثار نماز، بیدار ساختن انسان و پایان دادن به خود فراموشی است، زیرا هنگامی که یاد خدا به میان آمد، وضع به کلی تغییر پیدا می کند و به زندگی ما هدف می دهد.

 

نشست آموزش نماز در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان مرکزی برگزار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا