اخبارفارس

کارگاه آموزشی ائمه جماعات مدارس آباده برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان فارس، در تاریخ بیستم آذرماه، کارگاه آموزشی ائمه جماعات مدارس آباده با حضور حجت الاسلام سقاچی قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس و حجت الاسلام محمدی مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام سقاچی طی سفری یک روزه به آباده، با طلاب و ائمه جماعات مدارس این شهرستان دیدار کرد. در کارگاه آموزشی ائمه جماعات مدارس آباده که اساتید و مدیریت حوزه علمیه هم حضور داشتند، قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس هدف از حضور طلاب و ائمه جماعات در مدارس را، جذب آنان به نماز دانست.

حجت الاسلام سقاچی گفت: امروز وظیفه ذاتی طلاب، تبلیغ دین و معارف اهل بیت است. آن وظیفه ای که بر دوش طلبه قرار داده شده است و تا آخر عمر همراه اوست، تبلیغ است. جامعه امروز ما، جامعه ای نو و پویاست و ائمه جماعات باید خود را مسلح به آموزش های نوین و بروز کند تا از جامعه عقب نمانند. وظیفه طلبه تحت عنوان امام جماعت در مدرسه این است که گام مؤثری در توسعه امر اقامه نماز بردارد. وظیفه دوم ائمه جماعات، آموزش عملی نماز است و وظیفه سوم ائمه جماعات، آموزش صحیح خوانی نماز است.

وی همچنین افزود: ائمه جماعات مثل پدر معنوی مدرسه هستند؛ باید با خوش رفتاری و خوش اخلاقی، دانش آموزان را به سمت خود جذب کنند. امروز دانش آموزان هر مطلبی را ساده و روان نمی‌پذیرند؛ باید طلبه اولاً سواد داشته باشد تا بتواند پاسخگوی مخاطب خود باشد. دوم اینکه باید سلیقه داشته باشد. اگر امام جماعت در مدرسه می‌خواهد اثرگذار باشد، باید سوز داشته باشد یعنی خودش دنبال مطلب باشد و با روحیه و خوشرویی رفتار کند. تقوا کلید اصلی و راه رسیدن به خداست.

حجت الاسلام محمدی مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) ضمن ابراز خرسندی از حضور سقاچی در بین طلاب، مختصری از فعالیت ها و برنامه های حوزه علمیه را تشریح کرد.

در پایان نماز جماعت به امامت حجت الاسلام موسوی فرزند امام جمعه آباده برگزار شد.

ائمه جماعات مدارس آباده فارس

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا