آذربایجان شرقیاخبار

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان چاراویماق برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی، جلسه شورای اقامه نماز شهرستان چاراویماق (قره آغاج)، با حضور حجت الاسلام آقاجانی مدیر ستاد اقامه نماز و تفسیر استان، حجت الاسلام سید مهدوی دبیر نماز شهرستان، توکلی فرماندار شهرستان و سایر اعضای شورای اقامه نماز شهرستان روز دوشنبه چهارم دی ماه در فرمانداری چاراویماق برگزار شد.

حجت الاسلام آقاجانی با بیان نقش فرماندارها در پیشبرد اهداف ستاد اقامه نماز، گفت: پشتیبانی، حمایت و بعد نظارتِ فرمانداری از مهمترین خواسته های ستاد اقامه نماز می باشد، و وظیفه ی مدیران بالاتر از خواندن نماز است بلکه اقامه نماز می باشد، پس مدیران اداراتی که کارکنانش ده نفر و بیشتر است نماز جماعت را در اداره برگزارکنند، و همچنین اذان در تمامی ادارات پخش، و نمازخانه ها باز باشد، چرا که شاید یک ارباب رجوعی با شنیدن اذان بخواهد نماز خود را در آنجا بخواند.

وی با تاکید بر دوره های آموزشی ستاد اقامه نماز، ادامه داد: دوره های آموزشی برای خانواده ها از اولویت های فعالیت نمازی باشد، و همچنین از حضور امام جماعات ادارات در مدارس هر ماه دو جلسه یا هفته ای یک جلسه نیز غافل نباشیم.

حجت الاسلام سید مهدوی، با اشاره به آیه ۹۶ سوره اعراف، گفت: خداوند بصورت کنایه در مورد برکت غلات اربعه و باغات و نهرها دو مسئله را بیان می فرماید: اول ایمان و دوم تقوا، البته منظور آیه، ایمان و تقوای جمعی است و این باعث خیرات و برکات می باشد.

وی با بیان گزارشی از وضعیت نمازخانه های ادارات و نمازخانه های بین راهی، افزود: نمازخانه ی برخی ادارات خیلی عالی و برازنده است و نماز جماعت نیز در برخی ادارات برگزار می شود، ولی در مجموع مسئله ی که در نمازخانه خالی است، مسئله مهدویت است که باید در این زمینه تصمیماتی گرفته شود، در مورد نمازخانه های بین راهی هم وضعیت مطلوب نداریم که ان شاءالله با توجهات فرمانداری حل می شود.

توکلی با بیان اقدامات صورت گرفته در امر ترویج نماز و برنامه های جاری در شهرستان، گفت: درخصوص تسهیل اقامه نماز با برگزاری نشست ها، جلسات و سخنرانی ها اقداماتی صورت گرفته است، و در برخی ادارات نماز جماعت برگزار می شود.
وی ادامه داد: نمازخانه های نیمه ساخته در شهرستان زیاد است و بخصوص در مورد تجدید بنا و تکمیل مساجد روستاها، اقدامات جهادی لازم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا