جلسه وبیناری مدرسین و مربیان صاحب نظر بومی استان ها برگزار شد
به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، جلسه وبیناری مدرسین و مربیان صاحب نظر بومی استان ها روز شنبه نوزدهم اسفند ماه، با حضور قائم مقام، معاون و مدیران فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز برگزار شد.
دکتر سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز، در این جلسه وبیناری، گفت: دانش افزایی شرط استمرار حیات یک جامعه است، در جوامعی که رکود علمی هست و راه های دانش افزایی کم رونق و مسدود است، انحطاط سراغ آن جامعه خواهد آمد.
وی افزود: در جامعه ای که دانش افزایی و آموزش بسترهای باز دارد، جامعه روی سعادت می بیند.
زرهانی تصریح کرد: آموزش در ستاد اقامه نماز از ارکان هست و باید در این موضوع سرمایه گذاری داشته باشیم.
وی در ادامه سخنان خود، گفت: در مرحله اول تکیه گاه علمی آموزش، باید قرآن و حدیث باشد، خواب و رویا و خاطرات، یا اهمیتی ندارد یا خیلی مختصر است، ثلقین تکیه گاه علمی آموزش است.
قائم مقام ستاد اقامه نماز افزود: در مرحله دوم بستر و مسیر آموزش باید مبتنی بر سرفصل های مصوب و متون تعیین شده باشد که عدول از این موارد در برخی از موارد بلامانع است.
وی مرحله سوم را، روش آموزش عنوان کرد و گفت: استادی در آموزش موفق است که مباحث را دوجانبه انجام دهد و متکلم وحده نباشد و دانش پژوهان را در مرحله آموزشی مشارکت دهد و نقش آفرینی کنند.
دکتر زرهانی چهارمین موضوع را بازخورد آموزش مبتنی بر سنجش یافته های مخاطبان و آگاهی پیدا کردن از میزان رضایت آنها عنوان و پنجمین مرحله را کیفیت آموزش مطرح کرد و گفت: شیرینی و حلاوت و پرجاذبه بودن آموزش به همراه خلاقیت و نوآوری، از مهمترین ارکان جذب مخاطب است.
وی افزود: ابزار آموزش، در ششمین مرحله از مهترین عناوین است که نیاز به استفاده از امکانات سمعی و بصری دارد، چراکه در انتقال یافته های علمی، ویژگی های بصری بیشتر از شنیداری تاثیرگذار است.
سید احمد زرهانی افزود: هفتمین مرحله، نتیجه آموزش است، چون در فعالیت آموزشی هدف داریم و باید مطمئن باشیم که در این آموزش، بر دانسته های مخاطب اضافه شده و بینش جدیدی پیدا کرده است و کنش و رفتارهای جدید دیده شود.
در پایان این جلسه، مدرسین بومی و صاحب نظران، نقطه نظرات خود را پیرامون فعالیتهای آموزشی مطرح کردند.