اخبارخراسان رضوی

جلسه شورای اقامه نماز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، جلسه شورای اقامه نماز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان، مدیرکل، معاونین و جمعی از کارشناسان، در روز شنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه برگزار شد.

بابایی مدیر کل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر و تبریک دهه کرامت در ابتدا به تشریح اقدامات و فعالیت های این اداره کل پرداخت و گفت: امروز ارتقاء برنامه های فرهنگی و ارتباط صمیمی با جامعه مخاطب نقش موثری در همراهی آنان در توسعه و ترویج فرهنگ نماز در ادارات دارد.

وی ادامه داد: تلاش و رویکرد برنامه های ما برون سازمانی و همراهی کردن بخش خصوصی در اجرای برنامه های فرهنگی است. ما معتقدیم گره زدن و اجرای برنامه های فرهنگی به تعهد سازمانی و ارتقاء بهره وری در تولید کمک خواهد کرد.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در ادامه خاطر نشان کرد: برگزاری برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و ترویجی اقامه نماز، یکی از اهداف و برنامه های تدوین شده این اداره کل در راستای اجرای توافقنامه نماز است و یکی از رسالت های ما ارتقاء و گسترش فرهنگ نماز در تمامی سطوح جامعه هدف بوده است که در همین راستا تلاش کرده ایم با کمک بسیج کارگری از این فرصت و ظرفیت استفاده نموده و فعالیت های فرهنگی را در واحد های کارگری اجرا و گسترش دهیم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام سبحانی نیا مدیر ستاد اقامه نماز استان طی سخنانی اظهار کرد: کارهای دینی را با تحکم و اجبار نمی توان اجرا کرد و محبت عامل زیبا جلوه دادن نماز خواهد بود.

وی گفت: اقامه نماز تاثیر بسیار زیادی در سالم‌سازی محیط کار، مسئولیت‌پذیری، نظم، تعهد و وجدان کاری دارد و یکی از راهکارها و تعلیمات اساسی و مهم در محیط کار، تقویت ارزش‌های معنوی و مذهبی و اهتمام هرچه بیشتر به فرهنگ نماز است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان در ادامه بازدید های دوره ای از کارخانجات و جمع بندی بازدید ها در شورای فرهنگی، احیاء سنت اذان گویی زنده، بحث قرائت، احکام و آموزش نماز در خانواده جامعه کارگری را از اصول و مسائل بسیار مهم در توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز دانست و افزود: باید از همه توان و ظرفیتی که وجود دارد برای ترویج فرهنگ اقامه نماز استفاده کرد و برنامه هایی همچون نماز و مدیریت دینی، نماز و آثار اجتماعی، نماز و بهره وری و … را پیگیری کرد.

شایان ذکر است در این جلسه تفاهم نامه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز به امضاء مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی و مدیر ستاد اقامه نماز استان رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا