اخبارحوزه ریاستکرمان

اولین جلسه شورای اقامه نماز کرمان برگزار شد

سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز زرهانی: نماز در مراکز صنعتی در سطح ملی مطلوب نیست.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان کرمان، اولین جلسه شورای اقامه نماز استان کرمان روز سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه با حضور سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در استانداری کرمان برگزار شد.

در این جلسه بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ابتدا گزارشی از وضعیت شورای اقامه نماز توسط مدیر ستاد اقامه نماز ارائه شد.

حجت الاسلام عرب‌پور بیان داشت: در سال گذشته چهار جلسه شورای اقامه نماز استان تشکیل شد و هشتاد و شش جلسه شورای اقامه نماز شهرستانها و در مجموع هشتاد درصد از مصوبات جلسه شورای اقامه نماز استان اجرائی شده است.

در ادامه نماینده آموزش و پرورش گزارشی از اجرای طرح آموزش معلمین و مربیان را ارائه کرد.

همچنین در این جلسه نماینده صدا و سیما از دو مصوبه جلسه قبل گزارش داد.

در ادامه جلسه سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، ضمن تشکر از استاندار و معاونین استانداری کرمان و تشکر از حمایت‌های شورای اقامه نماز گفت: استانداری، که شم فرهنگی دارد، هم کار فرهنگی را به خوبی انجام می دهد و هم در حوزه اجرا درخشش دارد.

وی بیان کرد: برای اولین بار در شورای اقامه نماز در کرمان دیدم که جلسات شورا با همت بلند برگزار می شود و نکات مهم و اساسی در آن مورد بحث قرار می گیرد.

زرهانی ادامه داد: از هنرمندان  برای تولید محتوا، مثل تهیه سرود، دلنوشته ها و امثال آن  در حوزه نماز باید استفاده شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در شورای اقامه نماز استان کرمان اظهار داشت: بر روی دانشگاه فرهنگیان هر چه سرمایه گذاری شود بازده مطلوبی خواهد داشت لذا ارتباط با معلمین این دانشگاه باید بیشتر باشد.

این مقام مسئول در ارتباط با انجمن خیرین مسجد ساز بیان کرد: باید در ساخت مسجد طرح آمایش سرزمین انجام شود و مساجد در مناطقی که کمتر مسجد دارند احداث شود.

وی همچنین گفت: بر اساس گزارشی که از دبیران شهرستانها دریافت کردند در مناطق جنوب کرمان بحث مسجد و مسجد سازی باید بیشتر مد نظر قرار گیرد.

وی ضمن تشکر از شورای شهرو شهرداران، در گزارشی که شهردار کرمان از وضعیت نماز در بوستانها تشکر کرد و افزود: حوزه های علمیه باید در بحث رونق بخشیدن نماز جماعت تلاش و اقدام کنند که در این راستا ستاد اقامه نماز هم آمادگی دارد کمک لازم را انجام دهد.

وی با توجه به گزارش صدا و سیما که مطرح شد بیان کرد: علاوه بر فعالیتهای انجام شده باید در صدا و سیما مباحث چالشی پیرامون نماز مطرح شود.

وی افزود: گروه ها حضور پیدا کنند و سوالات پاسخ داده شود و فکرها در این جهت باز شود و نسل نو را دریابیم و فکرها در این جهت باز شود.

زرهانی در مورد ابلاغ آئین نامه ترویج فرهنگ نماز که اخیرا توسط دولت تصویب  و ابلاغ شده است گفت:  این تکلیف در شورای اقامه نماز مطرح شود و به وسیله استاندار پیگیری شود تا اینکه نتیجه خوبی به دست آید.

وی در پایان تشریح کرد: نماز در مراکز صنعتی در سطح ملی وضعیت مطلوبی ندارد، راه ها بسته است و این راه را باز کنیم و در این مراکز هم بحث نماز و ترویج فرهنگ نماز اقدامات لازم انجام گیرد.

برگزاری جلسه شورای اقامه نماز کرمان

برگزاری جلسه شورای اقامه نماز کرمان

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا