اخبار

خواهر شهید رئیسی: صله‌رحم و نماز اول وقت مهم‌ترین خصیصه اخلاقی برادرم بود

خواهر شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، نماز اول وقت و صله‌رحم را یکی از مهم‌ترین خصیصه‌های خادم‌الرضا (ع) دانست

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، بی بی طاهره رئیس الساداتی خواهر شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، درباره ویژگی‌های اخلاقی برادر شهیدش گفت: او به صله رحم اهمیت بسیار می‌داد. این شهید بزرگوار روضه ماهانه داشت و این مجلس روضه‌خوانی تبدیل به محلی برای حل مشکلات مردم شده بود.

وی اشاره‌ای به عبودیت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی کرد و افزود: او به نماز اول وقت بسیار اهمیت می‌داد و هرجا که بود به اقامه نماز می‌پرداخت. لحظه لحظه‌های زندگی‌اش برای ما خاطره بود.

خواهر شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی او را نمونه الگو برای مسئولان دانست و افزود: برادرم ساده زیستی و توجه مردم را همواره مد نظر داشت و با تسری از سبک زندگی ائمه معصومین (ع) دوست داشت که زندگی ساده و بی‌آلایشی داشته باشد نوع نگاه او به زندگی و رفتار با مردم می‌تواند یک الگوی ارزشمند برای مسئولان باشد.

وی به ویژگی صله‌رحم شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در خانواده اشاره و بیان کرد: شهید رئیسی همیشه ساده برگزار کردن صله‌رحم را به ما سفارش می‌کرد و خودش هم همواره این مهم را در نظر داشته و تاکید داشت که هر چه دید و بازدید‌ها ساده‌تر و بدون تشریفات باشد، همان اندازه مهمانی‌ها بیشتر می‌شود و صفا و صمیمیت را به ارمغان می‌آورد.

بی بی طاهره رئیس الساداتی افزود: دست‌گیری از مستضعفین برای شهید رئیسی بسیار مهم بود. کمک به نیازمندان را همواره مد نظر داشت. او تکبر در برخورد با مردم نداشت و به واقع در همه امور خداوند متعال را حاضر و ناظر می‌دانست.

وی ادامه داد: نیکی کردن به مردم در اولویت برنامه‌های برادرم بود. او حتی در بین خانواده و اقوام نیز بسیار مهربان بود و به نرمی سخن می‌گفت. خیرخواهی و یاری جستن از خداوند متعال بخشی از خصیصه‌های ذاتی این شهید بزرگوار بود.

خواهر شهید رئیسی تاکید کرد: امیدوارم فردی که در پست رئیس‌جمهوری حضور پیدا می‌کند بتواند ادامه‌دهنده راه برادر شهیدم و دیگر شهدای ایران عزیز باشد. رئیس‌جمهوری آینده باید خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد.

منبع: خبرگزاری میزان 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا