ایلامخوزستانکردستانکرمانشاهلرستانمرکزیهمدان

جلسه شورای برنامه ریزی منطقه ۵ کشور در همدان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان همدان، جلسه شورای برنامه ریزی منطقه ۵ کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسنی حلم مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان و مدیران استان های ایلام، خوزستان، لرستان، مرکزی، کرمانشاه، کردستان، در روز پنجشنبه بیست و چهارم خرداد ماه در سالن جلسات ستاد اقامه نماز استان همدان برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسنی حلم ضمن خیرمقدم به مدیران استان های عضو منطقه ۵ کشور عنوان کرد: تمام کار همکاران ما در راستا و هدف توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز در محورهای آموزشی و فرهنگی می‌باشد. مقام معظم رهبری هرساله پیامی را بعنوان مسیر راه ستاد اقامه نماز به اجلاس نماز می‌فرستند که نشان دهنده دستورکار ستاد اقامه نماز در آن سال می‌باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز عنوان کرد: با توجه به تعامل و همکاری که در سال گذشته بین ستاد اقامه نماز و سایر دستگاه های اجرایی و آحاد مردم صورت گرفت، بحث ترویج فرهنگ نماز به صورت مطلوب پیگیری شده واین همکاری باعث ایجاد موفقیت در این زمینه شده است.

حسن حلم در ادامه با اشاره به فعالیت ها و طرح های ستاد اقامه نماز همدان افزود: ما توانستیم با کمک ادارات بیش از ۱۶۰ روحانی را یک روز در هفته به مدارس اعزام کنیم و همچنین هماهنگی ها و برنامه ریزی هایی جهت اجرای طرح یاوران نماز آحاد جامعه در استان صورت گرفته است.

رضایتی دبیر شورای برنامه ریزی منطقه ۵ کشوری ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و قدردانی از میزبانی استان همدان تاکید کرد: مدیران استان های عضو منطقه ۵ کشور باید تدوین برنامه های ۵ ساله را در استان و مناطق پیگیری کنند.

دبیر شورای برنامه ریزی با بیان اهداف جلسه افزود: در این نشست ۴ دستور جلسه با موضوعات ارزیابی، آموزش همگانی نماز ( شعار سال ستاد اقامه نماز)، تمهید مقدمات و آمادگی اقامه نماز زائرین ایام اربعین و برنامه های مرکز تخصصی نماز  قم مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در پایان در صورت تایید بعنوان مصوبه تعیین می‌شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین چراغی مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان بیان کرد : باید جلسات آسیب شناسی برای شناسایی ضعف های سامانه سجاده و بهبود روندهای ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی در موضوع نماز  تشکیل شود تابتوانیم با بهبود شاخص های ارزیابی به نتایج بهتری دست پیدا کنیم

وی افزود: برای اجرای هرچه بهتر شعار سال ستاد اقامه نماز (آموزش همگانی نماز ) باید از تمام ظرفیت های استان استفاده شود و همه دستگاه های اجرایی با ستاد نماز همکاری داسته باشند.

در پایان جلسه حسنی حلم با بیان برنامه های اربعین افزود : استان ها باید نظارت و رسیدگی به نمازخانه‌های بین راهی را در دستور کار قرار دهند و این امر در طول سال با برگزاری جلسات متعدد و بازدیدهای منظم صورت بپذیرد.

جلسه شورای برنامه ریزی منطقه ۵ کشور در همدان برگزار شد جلسه شورای برنامه ریزی منطقه ۵ کشور در همدان برگزار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا