آذربایجان غربیاخبار

نماز عید سعید قربان در آذربایجان غربی اقامه شد

مردم آذربایجان غربی در عید سعید قربان با حضور در نماز عید، تعهد خود به ارزش‌های دینی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان آذربایجان غربی، نماز عید سعید قربان صبح امروز دوشنبه بیست و هشتم خرداد ماه به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه اقامه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، در خطبه‌های این نماز پُرصلابت در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه، ضمن تبریک عید سعید قربان، به اهمیت حضور در انتخابات و انتخاب اصلح اشاره کرد و گفت: حضور در انتخابات و انتخاب اصلح، وظیفه‌ای شرعی و انقلابی برای تمامی آحاد ملت ایران است.

وی با بیان اینکه طبق آموزه‌های اسلام، همه ما در قبال سرنوشت جامعه خود مسئول هستیم، افزود: مشارکت گسترده و انتخاب اصلح، زمینه‌ساز عزت و اقتدار روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر لزوم توجه به معیارهای رهبری و بررسی عملکرد و برنامه‌های کاندیداها، خاطرنشان کرد: انتخاب اصلح، امانتی الهی و وظیفه‌ای خطیر بر عهده تک تک افراد جامعه است. حجت‌الاسلام قریشی در ادامه با اشاره به فلسفه عید سعید قربان و عظمت ایثار و فداکاری حضرت ابراهیم (ع)، اظهار داشت: قربانی کردن، نمادی از اطاعت، تسلیم و بندگی در برابر خداوند متعال و اوج ایثار و فداکاری در راه عشق الهی است.

وی با بیان اینکه همه ما باید حضرت ابراهیم (ع) را الگوی خود قرار دهیم و در راه خدا از جان و مال خود بگذریم، تصریح کرد: آمادگی برای فدا کردن جان و مال در راه خدا، مظهر تعهد و ایمان حقیقی به خداوند متعال است.

حضور محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، جمعی از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در این مراسم معنوی، شور و شکوه خاصی به این آیین دینی بخشید.

ارومیه:

شهرستان ها:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا