اخباراصفهان

نماز عید سعید قربان در سراسر استان اصفهان اقامه شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان اصفهان، نماز عید سعید قربان همزمان با سراسر کشور روز دوشنبه بیست و هشتم خردادماه به امامت حجت الاسلام والمسلمین میردامادی امام جمعه موقت اصفهان در مصلی نماز جمعه اصفهان برگزار شد.

نماز عید سعید قربان در مساجد و مصلی های نماز جمعه شهرستان ها و شهر های سراسر استان اصفهان به امامت ائمه جمعه و جماعات نیز اقامه شد.

عید سعید قربان یکی از اعیاد مهم در دین اسلام است که طبق احادیث نبوی فلسفه اصلی آن قربانی کردن نفس انسان در برابر گناهان است.

عید قربان پس از روز عرفه فرصتی جدید برای ارتباط با خداوند را برای انسانها فراهم می‌کند که باید آن را قدر دانست.

امام جمعه موقت اصفهان در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) گفت: پیام عید قربان تسلیم بودن در مقابل خواست و مقدر الهی بودن است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: حج مظهر آرامش اخلاقی و بیزاری در برابر دشمنان و تمام آئین های حج درس است، اما تقوا توشه حج است.

وی با اشاره به نذور قربانی در عید سعید قربان افزود: فطریه دادن و قربانی کردن مبارزه با نفس و کمک به فقراست.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره باینکه قربان به معنای تقرب است، گفت: هر علمی که انسان را به خدا نزدیک کند قربان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی همچنین با بیان اینکه خدا را باید پشت کلام انبیا و کلام رهبران دینی شناخت، افزود: اسلام فقط عبادت نیست بلکه لازم است تلاش کرد و تولید و تحقیق و اختراع کرد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به مسلمان نما‌هایی که عبادت می‌کنند ولی معرفت ندارند، گفت: انسان مومن باید شیاطین را از خود دور کند و به گفته امام راحل (ره) آمریکا شیطان بزرگ است و در مرحله بعد انگلیس و اسرائیل هستند.

وی شهید آیت الله رئیسی را از شهدای خدمت و شهید مظلوم راه خدمت توصیف کرد و افزود: آیت الله رئیسی با خدا معامله کرد و تشییع باشکوه ایشان نشان از پاسداشت مردم به شهید رئیسی و نمونه عطای خدا در دنیاست.

میردامادی با اشاره به فجایع غزه هم گفت: فقط برائت در عرفات نیست و در تمامی مکان‌ها باید از آمریکا برائت جست.

نماز عید سعید قربان اصفهان

نماز عید سعید قربان اصفهان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا