اخبارقم

اولین نشست فصلی دبیران اقامه نماز ادارات و دانشگاه های قم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز قم، اولین نشست فصلی دبیران اقامه نماز ادارات و دانشگاه های استان، صبح چهارشنبه، سی ام خردادماه، به میزبانی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان برگزار شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان در این جلسه جایگاه استان قم را در ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز را مرهون زحمات خادمان نماز در دستگاه ها دانست و گفت: اهتمام کارکنان جهادی در دستگاه ها به امور نماز موجب اهتمام دیگر کارکنان و در نتیجه اهتمام جامعه به نماز خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین علی عرب پور در ادامه بر لزوم تلاش حداکثری در ایجاد حماسه حضور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: هر فرد انقلابی وظیفه دارد از هر ظرفیتی در راستای حماسه سازی و حضور حداکثری مردم گام بردارد.

وی در ادامه به روند ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان در هیات ارزیابی اشاره کرد و گفت: ارزیابی عملکرد دستگاه ها در سال ۱۴۰۲ توسط هیئت ارزیابی استان انجام شد و برخی کاستی ها از برخی دستگاه ها قابل قبول نیست و انتظارات از آنان بیش از دیگر دستگاه ها است که می بایست با هم افزایی و تعامل بیشتر با ستاد اقامه نماز استان این کاستی ها مرتفع شوند.

کارشناس برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان نیز در این جلسه با تاکید بر استمرار ارتباط دبیران با ستاد اقامه نماز استان خاطر نشان کرد: در ارزیابی عملکرد دستگاه ها در سال گذشته، دبیرانی موفق به بارگذاری کامل مستندات در سامانه شدند که ارتباط مستمر با ستاد استان داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین مجید شریفی گرم دره در ادامه به انعقاد تفاهم نامه بومی با بیش از ۸۰ درصد از دستگاه های استان اشاره کرد و گفت: انعقاد تفاهم نامه بومی و دعوت از ستاد اقامه نماز در جلسات شورای اقامه نماز دستگاه، موجب اهتمام مضاعف مدیران و همکاران و همچنین پیشرفت مضاعف امور خواهد.

مهدی فراهانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان نیز در این جلسه با خیر مقدم به دبیران اقامه نماز دستگاه های اجرایی استان، اقامه نماز را وظیفه دانست و گفت: آثار اجرای برنامه های نمازی در دستگاه کاملا مشهود است و همکارانی که نماز جماعت اول وقت اهتمام دارند بازدهی بیشتری دارند.

سیدمحمدتقی حسینی نماینده جامعه مدرسین حوزه های علمیه قم در این جلسه صرف نماز خواندن را وظیفه ذاتی انسان دانست و گفت: زمانی ما می توانیم خود را خادم نماز بدانیم که در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز در بین دیگران گام برداریم.

سید تاج الدین قادری معاون حسابرسی اداره کل امور مالیاتی استان نیز در این جلسه به بند هایی از قانون بودجه اشاره کرد و گفت: اگر میزان دریافتی ائمه جماعات دستگاه ها در یک ماه کمتر از یکصد و بیست میلیون ریال باشد شامل معافیت مالیاتی خواهد شد.

بیان نقطه نظرات، سوالات و پیشنهادهای دبیران اقامه نماز از دیگر بخش های اولین نشست فصلی دبیران اقامه نماز ادارات و دانشگاه های استان بود که مدیر ستاد اقامه نماز استان پاسخگوی آنان بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا