اخبارخراسان رضوی

شورای اقامه نماز راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی برگزار شد

با ساخت ۳۰ باب نمازخانه در کشور تا پایان امسال تعداد نمازخانه های بین راهی در کشور به ۷۰ نمازخانه می رسد که سهم استان خراسان رضوی از این تعداد ۶ باب خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، جلسه شورای اقامه نماز راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با حضور دبیر اقامه نماز این سازمان در کشور، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مدیر ستاد اقامه نماز استان سه شنبه بیست و نهم خردادماه برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین ناصری دبیر اقامه نماز و مشاور رییس سازمان راهداری کشور با بیان اینکه تا پایان امسال ۱۱۰ نمازخانه بین راهی در کشور ساخته می شود، اظهار کرد: هدف از ساخت این نمازخانه‌های بین راهی در کشور افزایش ایمنی کاربران جاده ای بوده و اولویت ساخت نمازخانه‌های بین راهی در راه‌های کم برخوردار و پرتردد است.

وی افزود: این نمازخانه‌ها پیش از اینکه معبد و محل عبادت باشند، مامن هستند و سازمان راهداری با تمام توان خود با اجرای ویژه برنامه‌های خاص در زمان پیک سفرها همچون پویش چشم به راهیم تمام قدایستاده است تا با تبیین فرهنگ نماز، بتواند از تصادفات جاده‌ای جلوگیری کند و ایمنی کاربران جاده ای را ارتقا بخشد.

مجتبی ناصری استان خراسان رضوی را در احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی پیشتاز تمامی استان‌ها دانست و گفت: ما در این استان، در هر ۵۰ کیلومتر، یک مجتمع داریم که این آمار به لحاظ پراکنش و تعداد، این استان را در کشور در رتبه نخست قرار داده است.

رییس ستاد اقامه نماز سازمان راهداری با اشاره به اینکه ما در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۱۵۰ امام جماعت داریم اظهار داشت: اقدامات همسان سازی برای ائمه جماعات در سازمان صورت گرفته و قرار است اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی را به عنوان محور استان‌های منطقه قرار دهیم .

حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور شهید گفت: در رابطه با مساله نماز اگر به گذشته انقلاب نگاه کنیم در میابیم که‌ پس از انقلاب در این حوزه دستاوردهای بسیاری داشته‌ایم و نمونه این دستاوردها اجلاس‌های ملی و بین المللی نماز است.

وی از رئیس ستاد اقامه نماز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواست تا برای زائران امام رضا که از اقصی نقاط کشور به شهر مشهد می‌آیند و زمان سفر آن‌ها با زمان اقامه نماز اول وقت تلاقی دارد حتما زمان اذان و اقامه نماز در بلیت آنان درج شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی در ادامه از عملکرد مطلوب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در حوزه نظارت بر مجتمع ها و نمازخانه های بین راهی استان تشکر و قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین امرالله سبحانی نیا مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: نمازخانه‌های آستان قدس باید به عنوان الگوی نمازخانه‌ها در کشور در نظر گرفته شود چرا که میزان رضایت زائران و مسافران از نمازخانه‌های آستان قدس صد در صد بوده است.

وی افزود: برخی از امور مربوط به استان‌ها نیست و باید از سراسر کشور و بر اساس دستورالعمل مشخصی به تمامی مناطق ابلاغ شود و شاخص استاندارد نمازخانه‌ها نیز از همین موارد است و باید به صورت یک تعهد ابلاغی به نمازخانه‌ها، آنها را مکلف به اجرا نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا