اخبارحوزه ریاست

برگزاری میزگرد تخصصی نماز با حضور نسل نو در سی و یکمین اجلاس سراسری نماز

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، کمیسیون تخصصی سی و یکمین اجلاس سراسری نماز با حضور سید احمد زرهانی قائم مقام و جمعی از معاونین و مدیران و مشاورین ستاد اقامه نماز، در روز سه‌شنبه نوزدهم تیرماه برگزار شد.

کمیسیون تخصصی سی و یکمین اجلاس سراسری نمازسید احمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز با بیان اینکه نیازمند نقشه راه در ابعاد ستادی و استانی ناظر بر نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها و برنامه های منتهی به ایجاد تحول در دستگاه ها هستیم، گفت: در این زمینه مکتوبات در سند راهبردی ستاد اقامه نماز برای تعدادی از دستگاه ها وجود دارد که شامل آیین نامه های مصوب، تفاهم نامه ها، ماموریت ها و خروجی دو اجلاس سال گذشته است.

وی اضافه کرد: حال حاضر فرصت مناسبی برای استخراج، بازخوانی و اصلاح این موارد با همفکری مدیران ارشد دستگاه ها برای ارائه در سی و یکمین اجلاس سراسری نماز است.

زرهانی با تاکید بر اینکه برای دولت جدید نقشه راهی برای دستگاه ها داشته باشیم، افزود: باید بتوانیم از رهگذر این اتاق فکر اسنادی را تولید کنیم تا راه را برای انگیزه دار کردن نسل نو به اقامه نماز باز کند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز به جلسه هم اندیشی با دانش آموزان دختر تعدادی از مدارس تهران اشاره کرد و گفت: بعد از این جلسه و به واسطه معرفت این دانش آموزان به موضوع نماز، دیدگاه بنده به اقدامات آموزش و پرورش مثبت تر شد.

وی با تاکید بر اینکه به دانش آموزان فرصت بازگو کردن نقطه نظرات با موضوع نماز داده شود، گفت: تلاش خواهیم کرد تا در سی و یکمین دوره اجلاس سراسری نماز میزگردی با حضور نسل نو تشکیل و مفاد آن در صحن علنی اجلاس مطرح شود.

وی بر ضرورت مشارکت تمام دستگاه ها بر جریان سازی موضوع نماز تاکید کرد و افزود: در هر دولتی آرمان های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا و اصالت انقلاب در دستور کار باشد و با روحیه جهادی به حرکت خود ادامه دهیم.

کمیسیون تخصصی سی و یکمین اجلاس سراسری نمازمنصور سرگزی، معاون آموزش، فرهنگ و پژوهش ستاد اقامه نماز با بیان اینکه ستاد اقامه نماز با همکاری وزارت آموزش و پرورش و تشریک مساعی امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، اولین جلسه هم اندیشی را با دانش آموزان دختر مدارس تهران برگزار کردیم، گفت: در این نشست صمیمی ۳۶ مورد از نقطه نظرات نسل نو در خصوص وضعیت نماز و چالش های موجود ارائه شد.

وی ادامه داد: این چالش ها که توسط نسل نو مطرح شد احصا و در اختیار دستگاه های مربوطه قرار خواهد گرفت و از حضور دستگاه هایی هم که تمایل به حضور در این نشست ها دارند استقبال می کنیم.

سرگزی با یادآوری اینکه آمادگی اجرای جلسات هم اندیشی به میزبانی دستگاه ها و تشکیل کارگروه و هیات اندیشه ورز را داریم، تصریح کرد: لازم است تا ابتدا وضعیت نماز نسل و چالش های موجود را شناسایی و در ادامه در قالب نشست های تخصصی موضوعات بررسی و خروجی آن برای برنامه ریزی در اجلاس های سراسری نماز مورد توجه قرار گیرد.

سرگزی با اشاره به اینکه در سی امین اجلاس سراسری نماز و با بررسی وضعیت موجود و پاسخ به سه سوال مطرح شده، پنج برنامه ملی با توجه به ماموریت ها و رسالت ها مشخص گردید و در فهرست برنامه سالانه دستگاه ها توسط دبیران شورای اقامه نماز در حال تدوین است، اظهار کرد: برای سی و یکمین اجلاس سراسری نماز نیز انتظار اجرای یک برنامه شاخص در حوزه نماز می رود.

معاون آموزشی، فرهنگ و پژوهش ستاد اقامه نماز خاطرنشان کرد: سند کاری اتفاق افتاده از سال گذشته را امسال در دولت چهاردهم دنبال خواهیم کرد.

وی برگزاری این جلسات را تقویت نماز نسل نو خواند و گفت: فراخوان سی و یکمین اجلاس سراسری نماز آماده و برای نظرسنجی به دستگاه ها ارسال شد و پیشنهاداتی از سوی آموزش و پرورش و امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دریافت کردیم و امیدواریم دیگر دستگاه ها نیز نقطه نظرات خود را هر چه سریعتر به ما اطلاع دهند.

وی ادامه داد: با مشارکت شبکه کودک و نوجوان سیما“سرود ملی نماز” برای ایجاد جریان خوب فرهنگی در بین کودکان، نوجوانان و خانواده در دست تهیه است.

به گفته سرگزی، در این کمیسیون شناخت نهادهای تاثیرگذار، بازخوانی اهداف خود پیرامون نماز نسل نو، اصلاح و ارتقا سازوکار و بهسازی و تحول نماز در نسل نو را به گفتگو می نشینیم.

استفاده از ظرفیت بنیاد ملی نوجوانان، استفاده از ظرفیت کانون های مساجد به عنوان پرچمدار جریان نسل نو در اجرای اجلاس های سراسری نماز و راه اندازی گروه های سرود با موضوع نماز برای ایجاد جریان پرنشاط در بین مخاطبان نسل نو از موارد مورد تاکید در این جلسه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا