اخبارگفتگوها

تبلیغ و ترویج نماز یکی از رسالت های ذاتی تبلیغات اسلامی است

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، حجت الاسلام میرمجید سعیدی، دبیر شورای اقامه نماز سازمان تبلیغات اسلامی، در گفتگو با خبرنگار مدیریت روابط عمومی ستاد اقامه نماز، به رسالت این سازمان در حوزه نماز اشاره کرد و گفت: تبلیغ و ترویج آموزه های دینی و نماز یکی از رسالت های ذاتی تبلیغات اسلامی است و در کنار آن برخی ماموریت ها که از سوی ستاد اقامه نماز به سازمان ها ابلاغ می شود نیز در دستور کار ما قرار دارد.

وی با یادآوری اینکه ماموریت ستاد اقامه نماز به استان ها براساس پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری نماز شناسایی و به دستگاه ها ابلاغ می شود، تصریح کرد: بخشی از این ماموریت ها نیز از طریق آیین نامه هیات دولت به دستگاه ها ابلاغ می شود.

این مسئول با یادآوری اینکه سازمان تبلیغات اسلامی متشکل از دفتر مرکزی و واحدهای تابعه است که واحدهای تابعه نیز ستادی و استانی هستند، گفت: دفتر سازمان تبلیغات اسلامی در استان های کشور فعال است، همچنین این سازمان در وزارتخانه ها و مراکز مختلف نیز به عنوان عناصر واحدهای تابعه فعالیت می کنند و واحدهای تابعه ستاد نیز شامل حوزه هنری، انتشارات امیرکبیر، دارالقرآن، مدارس صدرا، بنیاد ملی نوجوان، بنیاد هدایت و … است.

سعیدی به اجرای هشت برنامه مرتبط با نماز در سازمان تبلیغات اسلامی ویژه سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: نخستین برنامه تشکیل شورای اقامه نماز است که تاکنون سه جلسه به منظور تبیین و تشریح وظایف محوله به سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه نماز تشکیل شده است.

وی دیگر برنامه سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه نماز را اجرای طرح مناسب سازی محیط نمازخانه ها عنوان کرد و گفت: طرح بومی سازی برنامه ها از دیگر برنامه های سازمان در سال جاری در حوزه نماز می باشد.

دبیر شورای اقامه نماز تبلیغات اسلامی، یکی دیگر از برنامه های سازمان در سال جاری را تامین ائمه جماعت دستگاه های اجرایی عنوان کرد و گفت: تمام دستگاه ها و کانون های جمعیتی برای اقامه نماز به روحانی نیاز دارند و می توانند از سازمان برای اعزام امام جماعت درخواست کنند. همچنین برای ارتقا دانش و مهارت امام جماعت نیز دوره های آموزشی ویژه این افراد توسط سازمان برگزار می شود.

سعیدی، تهیه و تدوین سند راهبردی اقامه نماز سازمان در افق ۱۴۲۰ را از دیگر ماموریت های سازمان در حوزه نماز خواند و یادآور شد: با بررسی اسناد بالادستی و نیاز مردم در حوزه اقامه نماز، نقشه راهی تهیه خواهد شد.

به گفته وی، برگزاری جلسات هم اندیشی سازمان تبلیغات اسلامی با ستاد اقامه نماز از دیگر رسالت های سازمان در سال جاری است. از اینرو نشست های تخصصی با موضوع نماز جامعه مداحان، تشکل های دینی، خانه های قرآنی، کانون های فرهنگی و تبلیغی که زیر نظر تبلیغات اسلامی هستند برگزار خواهد شد.

دبیر شورای اقامه نماز تبلیغات اسلامی ادامه داد: مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی با ستاد اقامه نماز در شهرهایی که ستاد اقامه نماز در آن مناطق دفتر اقامه نماز ندارد نیز در دستور کار ما قرار دارد، از اینرو به کمک تبلیغات اسلامی، در شهرستان هایی که دفتر ستاد اقامه نماز وجود ندارد جلسات اقامه نماز با محوریت تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

وی ادامه داد: آخرین برنامه سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه نماز، عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت اذان زنده در معابر عمومی است. به همین منظور توسعه فرهنگ اذان و اجرای آن از گلدسته های مساجد، ساختمان های اداری و مجتمع های تجاری و خدماتی در دستور کار است.

این مسئول در خصوص جلسات شورای اقامه نماز سازمان تبلیغات اسلامی نیز گفت: در روزهای ۹ و ۱۰ خرداد ماه نخستین جلسه شورای اقامه نماز تبلیغات اسلامی با حضور دبیران اقامه نماز برگزار شد . دومین جلسه نیز ۲۹ خرداد با حضور واحدهای ستادی و سومین جلسه نیز ۱۰ تیرماه برگزار شد که ضمن تبیین برنامه های سازمان با موضوع نماز، نحوه مستندسازی این برنامه ها آموزش داده شد. چهارمین جلسه نیز ۱۵ مرداد ماه در سازمان دارالقرآن کریم با حضور واحدهای تابعه ستادی برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا