اخبارخراسان رضوی

شورای اقامه نماز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، جلسه شورای اقامه نماز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مدیر ستاد اقامه نماز، مدیرکل و سایر اعضا چهارشنبه بیستم تیرماه برگزار شد.

مدیر کل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ضمن عرض تسلیت ایام دهه اول محرم گفت: برپایی نماز یکی از اصلی‌ترین اهداف قیام سالار شهیدان بود و باید تلاش کنیم این فریضه دینی را به نحو احسنت برپا داریم بخصوص در حیطه کودکان و نوجوانان اتفاقات خوب و مؤثری را رقم بزنیم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی نیز با ابراز خرسندی از حضور موثر کانون در تمامی زمینه‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان گفت: نماز خواندن آغاز راه برقراری ارتباط با خداوند است و ما باید تلاش کنیم که نماز را وارد زندگی کرده و در همه لحظات حیات خود از برکات آن بهره ببریم چرا که نماز در ابتدا باعث از بین رفتن غفلت می‌شود و با از بین رفتن غفلت نور و روشنایی به زندگی وارد و از این نور و روشنایی آرامش همراه همیشگی نمازگذار می‌شود.

وی ادامه داد: اثرات معنوی نماز باید در نگاه، کلام و رفتار ما جاری و ساری باشد تا کودکان و نوجوانان از آن درس بگیرند. ما باید هر سال یک تولید فاخر برای نسل جدید در حوزه نماز داشته باشیم که این تولیدات می‌تواند در قالب قصه، سرود، کتاب و سایر محصولات فرهنگی عرضه شود.

سبحانی نیا ضمن اعلام آمادگی همکاری و تأکید بر اینکه تاریخ عاشورا با نماز پیوند خورده افزود: با استفاده از تأثیر بسیاری که حال و هوای ایام محرم دارد و علاقه‌ای که در میان مردم جامعه به امام حسین علیه‌السلام وجود دارد، می‌توان از این فرصت برای ترویج فرهنگ نماز بیشترین بهره را برد.

در پایان جلسه تفاهم نامه بومی استانی به امضا رسید و از فعالین نمازی تقدیر به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا