اخبارایلام

مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان ایلام، مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در روز چهارشنبه بیست و هفتم تیرماه دیدار کرد.

علی هلشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در ابتدای این دیدار نماز را نشانه دینداری هر مسلمان دانست و عنوان کرد: در سخنان بنیان گذار اسلام ، نماز ستون دین ، پرچم و آرم اسلام ، سیمای مکتب ، نور و معراج مؤمن ، وسیله سنجش اَعمال و کلید بهشت ، تشبیه گردیده است . در بیان امام صادق (ع) برترین چیزها شناخته شده است که فرمود «ما أَعْلَم ُ شَیئاً بَعْدَ الْمَعرِفَه ِ أَفضَل َ مِن ْ هذه الصّلوه ِ»؛ بعد از شناختن خدا چیزی را برتر از نماز نمی شناسم .» در اخرین لحظات شهادت خود به خویشان فرمود: «اِن َّ شَفاعَتَنا لا تَنال مُستَخِفّا بِالصَّلوه ِ.؛ همانا شفاعت ما به کسی که نماز را سَبُک شمارد نمی رسد.»

وی افزود: این اداره کل با توجه به دارا بودن مجتمع‌های فرهنگی و هنری مختلف در سطح استان، برنامه‌ریزی های مختلفی را برای ترویج و توسعه این فرهنگ نورانی انجام داده‌ است. طبق مصوبه شورای اقامه نماز، نماز جماعت مغرب و عشا در مجتمع فرهنگی ارشاد که دارای سینما و کلاس‌های مختلف می‌باشد در ایام تابستان با حضور روحانی اقامه می‌شود.

فیض اله رضایتی مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام به بحث در خصوص اهمیت اقامه نماز جماعت در ادارات پرداخت و گفت: ﺧﺪاوﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎل ﺑﺮای دﻋﻮت ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻰ ﻫﺎ در ﻗﺮآن ﻣﺠﻴﺪ، ﻣﻜﺮر وﻋﺪه ﻧﻌﻤﺖﻫﺎی ﺑﻬﺸﺘﻰ را داده و ﺑﺎ ﻋﻮاﻣﻞ ﺗﺸﻮﻳﻘﻰ، اﻧﺴﺎن را ﺑﻪ ﻧﻴﻜﻰ ﻫﺎ دﻋﻮت می کند. ﺟﺎ دارد ﻫﻤﺎﻧﻄﻮر ﻛﻪ ﺑﺮای اﻣﻮر ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻰ ﻣﺸﻮق ﻫﺎﻳﻰ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﻰ ﺷﻮد، برای ﺗﺸﻮﻳﻖ ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﺑﻪ ﺷﺮﻛﺖ در ﻧﻤﺎز ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻫﻢ ﻣﺸﻮق ﻫﺎﻳﻰ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮد. ﺗﺸﻮﻳﻖﻫﺎﻳﻰ ﻣﺎﻧﻨﺪ اردوﻫﺎی زﻳﺎرﺗﻰ و ﻣﻮاردی از اﻳﻦ ﻗﺒﻴﻞ، ﺑﻪ وﻳﮋه در ﻣﺮاﻛﺰ اﻳﻦ ﺑﺤﺚ ﺗﺸﻮﻳﻖ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻛﺎرﺑﺮد دارد.

وی در پایان افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام همواره یکی از دستگاه‌های پیشرو در امر توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز بوده است. امیدواریم که در ادامه نیز این مهم برقرار باشد. ستاد اقامه نماز نیز در این راستا به این اداره کل کمک خواهد کرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیدار کرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا