فراخوان علمی سی و یکمین اجلاس سراسری نماز تمدید شد
به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، فراخوان علمی سی و یکمین اجلاس سراسری نماز با عنوان”نماز نسل نو و رسالت ما” منتشر شد.
باسمه تعالی
“ ترویج نماز در میان نسل جوان و نوجوان، کلید گسترش این نعمت الهی{نماز} و جایگزین شدن آن در جایگاه شایستهی آن است. متصدیان کارهای مرتبط با جوانان و نوجوانان، از خانواده تا مدرسه و تا دانشگاه و تا محیطهای ورزشی و تا عالمان دینی در مدارس و دانشگاهها و تا مجموعههای بسیجی در مساجد و تا همهی واحدهای بسیج و تا مجموعههای جهاد سازندگی و گروههای جهادی و نظائر اینها، باید خود را مخاطب: اقیموا الصلاه بدانند و راههای آموختن و گذاردن نماز و کیفیت بخشیدن به آن را برای نسل نو هموار کنند. “
فرازی از پیام مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به سی امین اجلاس سراسری نماز
ستاد اقامه نماز با استعانت از خداوند حکیم و با کمک صاحب نظران و پژوهشگران و مدیران ارشد نظام بنا دارد تا در سی و یکمین اجلاس سراسری نماز بر اساس موضوع اجلاس نقش و رسالت حاکمیت و آحاد جامعه در زمینه نماز نسل نو را با مشارکت نهادها و متولیان فرهنگی مرتبط مورد بحث و تبادل نظر قرار داده و پس از انجام مطالعات کارشناسی و رایزنی های لازم و رفع موانع، راههای بهسازی و تحول در حرکت اقامه نماز نسل نو برای هر یک از نقش آفرینان را احصاء و در تحقق این هدف والا، مساعدت کند.
مخاطبان:
مدیران ارشد نظام ، محققان و استادان حوزه و دانشگاه و فرهنگیان و دستگاههایی که در پرورش آینده سازان نقش آفرین هستند.
محورها و موضوعات فراخوان ویژه محققان و صاحب نظران:
۱. رسالت و نقش مادران و پدران در ترویج فرهنگ اقامه نماز
۲. رسالت و نقش مدارس و امور تربیتی و تشکل های دانش آموزی در ترویج فرهنگ اقامه نماز
۳. رسالت و نقش حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ اقامه نماز
۴. رسالت و نقش مراکز علمی، دانشگاه ها، اساتید، نهادهای فرهنگی، کانون ها و تشکل های های دانشجویی در ترویج فرهنگ اقامه نماز
۵. رسالت و نقش نهادها و دستگاه های فرهنگی و دینی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج فرهنگ اقامه نماز
۶. رسالت و نقش امامان جماعت و مساجد در ترویج فرهنگ اقامه نماز
۷. رسالت و نقش امور تربیتی در مدارس و دفتر نمایندگی رهبری در امور دانشگاه ها در ترویج فرهنگ اقامه نماز
۸. نقد و بررسی کاستی های فرهنگی و هنری نهادهای ذیربط در رخداد کاهل نمازی در اقشاری از جامعه
۹. نقد و بررسی و تبیین علل قصور در اقامه نماز طیفی از نسل نو و راهکارهای مناسب
۱۰. جایگاه اقامه نماز در حکمرانی اسلامی با تمرکز بر نسل نو
۱۱. راهکارهای جذب نسل نو به مساجد با تمرکز بر نقش عبادی، فرهنگی و اجتماعی مساجد
۱۲. راهکارهای نهادینه کردن اقامه نماز در بین نسل نو از نگاه جامعه شناسی و روانشناسی
۱۳. رسالت و نقش صدا و سیما در ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین نسل نو
۱۴. رسالت و نقش دستگاه های حاکمیتی در امر نماز
۱۵. تأثیرات روابط دوستان و همسالان در ترویج و دعوت به نماز
۱۶. رسالت صاحب نظران و صاحبان اندیشه در ترویج فرهنگ اقامه نماز
۱۷. نقش و تأثیرات حضور مدیران ، معلمان و اساتید در نماز جماعت مدارس و دانشگاه ها در تشویق نسل نو به نماز
۱۸. نقش اصحاب رسانه، تولیدکنندگان ، کارگردانان ، فیلم نامه نویسان و بازیگران در نهادینه سازی نماز
۱۹. نقش الگوها و چهره های فرهنگی ، هنری ، ورزشی در فرهنگ سازی دینی و توصیه زبانی و عملی به نماز
۲۰. رسالت و نقش نهادهای روستایی (شورای اسلامی ، دهیاری ها ، امامان جماعت و …) در ترویج فرهنگ اقامه نماز
۲۱. نقش فضای مجازی و بردگی رسانه ای در دوری نسل نو از نماز و رسالت ما
۲۲. نقش مدیریت شایسته سالار در فرهنگ سازی معارف دینی و امر اقامه نماز
۲۳. آثار و فوائد هم افزایی و انسجام عملی دستگاهها ، بویژه دستگاههای فرهنگی در رسالت ترویج فرهنگ اقامه نماز
۲۴. راه های هدف گزاری در جهت ارتباط معنی دار بین درون دادها و برون دادهای تربیت دینی بویژه نسل نو
۲۵. شیوه های پرورش نیاز درونی و فطری فرهنگ اقامه نماز و آموزه های بنیادین آن در متن زندگی فردی و اجتماعی
۲۶. روش های تسهیل و آسان گیری برای نسل نو در ترویج نماز
۲۷. راهکارهای ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین نسل نو
۲۸. رسالت و نقش پایگاه های بسیج در توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز
۲۹. رسالت و نقش تشکّلها و سمن ها در توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز
۳۰. رسالت مبلغین و فعالین فرهنگ دینی در تبلیغ چهره به چهره برای جذب نسل نو به نماز
۳۱. نقد و بررسی و ارائه راهکارهای روانشناختی مدیریت اقامه نماز در مدارس
۳۲. رویش ها و ریزش های نسل نو در اقامه نماز
۳۳. شناخت نیازهای نسل نو ؛ و جایگاه نماز در نیاز های نسل نو
۳۴. جهاد تبیین ؛ راهکاری جهت جذب نسل نو
۳۵. نگرش نسل نو در مورد فریضه نماز
۳۶. نقش و رسالت زبان هنر در آشنایی و ارتقاء بینشی نسل نو با نماز
۳۷. نقش و رسالت مراکز پژوهشی در شناخت ویژگی های عمومی و تربیتی نسل نو جهت شناخت و اصلاح راه های انتقال مفاهیم نماز به آنان
قالب های ارائه آثار:
رساله دکتری
کتاب
مقالات علمی
مطالعات پیمایشی و طرح های پژوهشی
پایان نامه کارشناسی ارشد
نشریات استادی و دانشجویی
شرایط شرکت و پذیرش آثار :
اطلاعات تکمیلی و شرایط عمومی و اختصاصی از طریق درگاه اجلاس و نشانی های اعلام شده در بخش راه های ارتباطی قابل مشاهده میباشد .
مهلت شرکت در فراخوان :
تا ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۳ تمدید شد
نحوه ثبت نام و ارسال آثار:
علاقه مندان می توانند از طریق سامانه noor.namaz.ir نسبت به ثبت نام و ارسال آثار اقدام نمایند.
زمان اعلام نتایج:
۳۰ آبان ۱۴۰۳ از طریق پایگاه اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز www.namaz.ir
جوایز و هدایا:
تجلیل از صاحبان مقالات برتر و ارائه منتخب مقالات در صحن علنی اجلاس.
اختصاص ۱۱۰ جایزه نقدی به همراه لوح تقدیر.
توجه: به کلیه شرکت کنندگان گواهی حضور در فراخوان اعطاء خواهد شد.
راه های ارتباطی با دبیرخانه دائمی اجلاس های سراسری نماز:
تهران – خیابان آیت الله طالقانی – میدان فلسطین- پلاک ۳۸۷ – ستاد مرکزی اقامه نماز کدپستی:۱۴۱۷۷۴۳۱۸۱
تلفن : ۸۸۹۰۵۱۹۵ – ۸۶۰۳۷۵۰۶ – ۰۲۱
سامانه پیامک: ۱۰۰۰۰۱۷
پایگاه اطلاع رسانی : namaz.ir
شبکه اجتماعی ایتا: https://eitaa.com/namazrasaneh
محتوا عالی بود
سلام کلا اسلام دین سخت گیری نیست اما زمانه هم داره تعییر میکنه و شرایط به نظر تو آموزش و پرورش همون هست هرچند دیدم بچه ها تا قبل کلاس دوم یا قرآن آشنا میشن اما اگر اتفاقی صورت بگیره که تا پایان مدرسه قرآن درست و تا آخر بخونن و چندبار بخونن تا وازه عادت درست بشه بالاخره بچه قرآن خون ها و کیانی که این نعمت بهشون داده شده چون دین هم کلی نیست و هر کدومش به کسانی میرسه قرآن خوندن عادی بشه گوش دادن و.مثل اهل تسنن چون ما ثقلین داریم و سخت میگیریم همین قرآن خوندن و حسینیه و روضه و هیئت برای بچه ها اجرا کنند و در کنار ورزش و محیط بازی کلی اتفاق میفته علوم انسانی به نظر باید عوص بشه دیگه بسه نمیدونم اندیشکده ها تو کشورهای غربی چه جایگاهی دارن از کودکی تا بعد بهترین فرصت الان هست که شخص مسیر پیدا کنه امام خمینی مکتب مد نظر داشتن اگر میفهمیدم مثلا جز مکاسب که همان بازار هشت که چی داره بهتر تحلیل میکردم نمیشه دهه۶۰ یک چیز بخونه دهه۷۰ چیز دیگه روند خیلی سریع داره پیش میره مثلا ۲۵۰۰ سال پادشاهی یا ۱۴۰۰ سال تو کتاب سال ها بعد بفهمیم خیلی نا آگاهی حس بدی میاره بد آدم فریب بخوره
سلام لطفا در مورد مقالات بفرمایید که جزئیات برای ارسال آثار چطور باشه که مورد تایید باشه و پذیرفته بشه
سلام با معاونت فرهنگ، آموزش و پژوهش تماس بگیرید
باسلام لطفا از طریق لینک زیر اقدام نماید:
https://noor.namaz.ir/ejlas/shoe/
سلام
مقاله فرمت خاصی باید داشته باشه یا اینکه چند صفحه باید باشه این اطلاعات رو بفرمایید ممنون میشم
سلام با معاونت فرهنگ، آموزش و پژوهش تماس بگیرید
سلام علیکم آیا مهلت ارسال آثار تمدید نشده است؟
با سلام فعلا خیر
سلام تا ۱۵ آبان تمدید شد