اخبارخراسان رضوی

رقابت هزار نفر در مسابقات قرآن عترت و نماز پسران دانش‌آموز کشور

دبیر برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز پسران دانش آموزان کشور گفت: در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز پسران دانش آموزان کشور هزار متسابق از ۳۲ استان کشور درمشهد با هم رقابت خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، علی مهدوی خواه در حاشیه آیین افتتاحیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز پسران دانش آموزان کشور که شامگاه یکشنبه(۳۱تیرماه) در حرم رضوی برگزار شد اظهار کرد: در این دوره از مسابقات قرآن عترت و نماز دانش‌آموزی که چهل و دومین دوره آن می‌باشد نیز همانند دوره های قبلی با استقبال خوب قاریان و حافظان و محبین اهل بیت(ع) روبرو شدیم.

وی افزود: در این دوره از مسابقات دانش آموزی پسران کشور، بیش از هزار متسابق از ۳۲ استان کشور در ۱۴ رشته قرآن عترت و نماز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

دبیر برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز پسران دانش آموزان کشور تصریح کرد: این مسابقات که از امروز کار خود را آغاز کرده به مدت ۴ روز درصحن قدس مرقد مطهر امام هشتم(ع) برگزار و در انتها نیز برترین‌های این رقابت مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: هدف ما جذب حداکثری دانش آموزان در فرآیند مسابقات قرآن، عترت و نماز از مرحله آموزشگاه تا کشوری و تلاش برای فراگیری این فعالیت دانش آموز محور است که این استقبال نشان میدهد تا حدودی محقق شده است.

مهدوی خواه یادآور شد: بخش آوایی چهل و یکمین دوره از این مسابقات قرآن، نیز سال گذشته به میزبانی مشهد برگزار و استان خراسان رضوی با کسب سیزده رتبه برتر، بیشترین مقام در بین استان‌های کشور را بدست آورد.

وی گفت: این مسابقات در شش رشته در مقطع متوسطه و یک رشته در مقطع ابتدایی برگزار شده بود که در مجموع استان خراسان رضوی موفق شد در پنج رشته آن، رتبه اول و ممتاز را به خود اختصاص دهد.

منبع: خبرگزاری شبستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا