کرمان

نماز وحدت بخش ادارات استان کرمان اقامه شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز  استان کرمان،نماز وحدت بخش ادارات استان کرمان روز چهارشنبه سوم مرداد ماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، مدیر و کارشناسان ستاد اقامه نماز استان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مدیران ادارات در محل تالار فرهنگ و هنر به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اقامه شد.

در این آئین بعد از اقامه نماز ظهر و عصر حجت الاسلام عرب‌پور مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان ضمن خیر مقدم خدمت امام جمعه و مدیران دولتی و تشکر از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکارانشان در خصوص حضور مدیران در نماز وحدت تذکرات مبسوطی را ارائه کرد.

سپس حجت الاسلام علیدادی سلیمانی طی سخنانی با متذکر شدن ابعاد شخصیتی امام حسین(ع)، از جمله بُعد معنوی، جهاد، شهادت، رشادت و قدرت تصمیم‌گیری سیدالشهدا(ع) در شرایط سخت حاکم برجامعه آن روز، تصریح کرد: نهضت امام حسین(ع) متمایز از دیگر قیام‌ها و در یک افقی از انسایت قرار دارد و شهادت امام حسین(ع) محور هدایت انسان است.

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز با بیان اینکه تالار فرهنگ و هنر کرمان با ۴۰ هزار متر مربع در مدت ۱۹ سال ساخته و در دولت رئیس جمهور شهید تکمیل و افتتاح شد، گفت: نمازخانه ابتدایی این مجموعه در شأن نمازگزاران نبود به همین دلیل نمازخانه جدید جانمایی و ساخته شد.

وی با بیان اینکه تالار فرهنگ و هنر کرمان قسمت‌های مختلف و سالن‌های تخصصی متعدد، رستوران و کافی‌شاب دارد و میزبان برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری در سطح ملی و بین‌المللی است، افزود: محفل شعر بیست‌ویکمین اجلاس پیرغلامان حسینی در این تالار برگزار خواهد شد بنابراین وجود یک نمازخانه فاخر در این مجموعه ضروری بود تا نماز جماعت اقامه شود.

روحی در بخش دیگری از سخنانش به خدمات فرهنگی هنری دولت سیزدهم در کرمان و تکمیل پروژه‌های عمرانی مختلف پرداخت و تصریح کرد: افتتاح تالار فرهنگ و هنر کرمان، تخصیص اعتبار برای مجتمع‌های فرهنگی هنری استان به‌ویژه در مناطق محروم و چهار شهرستان فهرج، رابر، نرماشیر و ریگان پس از ۱۲ سال، افتتاح سینمای بم پس از ۲۰ سال بعد از زلزله از جمله این خدمات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، افزایش سه برابری فعالیت‌های فرهنگی هنری، افزایش شش برابری درآمدها و اعتبارات، افزایش سه برابری تماشاگران سینما و اجراهای صحنه‌ای، رشد کتابخوانی، دریافت عنوان روستای برگزیده کتاب ایران در دو سال متوالی از سوی دهبکری و نصرت‌آباد، خرید ۴/۵ درصدی کرمانی‌ها از نمایشگاه کتاب تهران را گوشه‌ای فعالیت‌های فرهنگی هنری کرمان در دولت مردمی برشمرد و گفت: امیدواریم این فعالیتها رونق بیش از پیش داشته باشد.

همچنین لازم به ذکر است که نماز خانه تالار فرهنگ و هنر توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افتتاح شد

اقامه نماز وحدت بخش ادارات در تالار فرهنگ و هنر استان کرمان

اقامه نماز وحدت بخش ادارات در تالار فرهنگ و هنر استان کرمان

اقامه نماز وحدت بخش ادارات در تالار فرهنگ و هنر استان کرمان

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا