اخبارمرکزی

آیت الله دری نجف آبادی: در مساجد از تجمل گرایی و اسراف پرهیز شود/ مراکز فرهنگی مختلف مسجد را فعال کنید

جلسه برنامه ریزی جهت تکریم روز جهانی مسجد در استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان مرکزی، جلسه برنامه ریزی جهت تکریم روز جهانی مسجد روز شنبه بیست و هفتم مرداد ماه با حضور آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام علی روبارانی مدیر ستاد اقامه نماز استان و مدیران و معاونین دستگاه های فرهنگی، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، برگزار شد.

در این جلسه آیت الله دری نجف آبادی مطالبی را در خصوص روز جهانی مسجد بیان کرد و گفت: امسال روز جهانی مسجد به علت جنایات نسل کشی و قتل عام مسلمانان مظلوم فلسطین توسط رژیم جلاد و سفاک و غاصب صهیونیستی در قدس شریف، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه افزود: می بایست در مساجد از تجمل گرایی و اسراف پرهیزشود و به جای تجمل گرایی، مراکز فرهنگی مختلف مسجد را فعال کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: همه مراکز فرهنگی و تفریحی از جمله پارک ها، شرکت ها، کارخانه ها و بیمارستان ها می بایست واجد نمازخانه مناسب از جهت بهداشت و مقیاس باشند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: یزید زمان رژیم نسل کش صهیونیستی، قصد تخریب کامل مسجد الاقصی را دارد، ولی طوفان الاقصی مشت محکمی بر دهان این رژیم جلاد و سفاک بود.

وی افزود: انتخاب به جا و حکیمانه مرد شجاعت و مقاومت یحی سنوار هم به عنوان رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس، بدون شک و تردید ثمره خون پاک شهدای مظلوم غزه بود.

در ادامه حجت الاسلام رودبارانی ضمن تسلیت فرار رسیدن ایام اربعین حسینی، گفت: ستاد اقامه نماز کشور طرح دهه فرهنگی ترویج معارف نماز را در سطح کشور مطرح کرده، که ستاد اقامه نماز استان بر همین مبنا در حال انجام و پیگیری برخی برنامه ها می باشد.

وی ادامه گفت: در مورد مساجد استان باید ابتدا آسیب شناسی کرد تا بتوان راه کار مناسب ارائه کرد.

وی افزود: معمولا آسیب های مساجد در یکی از این چند بخش یا حتی همه بخش ها می باشد، امامان جماعت، هیئت امناء و خادمان و گروه های موجود و موثر در مسجد مثل هیئت ها، پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری و برای حل مشکلات مساجد دو راهکار کوتاه مدت و بلند مدت را ارائه کرد.

 وی گفت: در راهکار کوتاه مدت باید از ظرفیت موجود در مساجد( امام جماعت، هیئت امنا، خادم، مسئول بسیج، مسئول کانون و مسئول هیئت) و به وسیله آموزش بهره مند شویم.

وی افزود: اما در راهکار بلند مدت با توجه به اینکه امام جماعت رکن اصلی مسجد می باشد و می تواند مسجد را در مسیر مسجد طراز قرار دهد، باید با برنامه ریزی در حوزه های علمیه، جهت پرورش و تربیت ائمه جماعت موفق و توانمند در رفع این مشکلات تلاش گردد.

جلسه برنامه ریزی جهت تکریم روز جهانی مسجد در استان مرکزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا