اخبارگفتگوها

آمادگی راهدارخانه های در مسیر تردد زائران اربعین برای اقامه نماز

رئیس ستاد اقامه نماز راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور: در قالب پویش «چشم به راهیم» سه وعده نماز جماعت در نمازخانه‌های بین راهی و پایانه های مرزی اقامه می شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، حجت الاسلام ناصری، رئیس ستاد اقامه نماز راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در گفتگو با خبرنگار مدیریت روابط عمومی، با اشاره به خدمات ویژه سازمان راهداری در مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی فعال در زمینه اقامه نماز گفت: با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی و در راستای خدمت به زائران امام حسین(ع) سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای زیر ساخت های حمل و نقل و ایاب و ذهاب مسافران و زائران در تمام محورهای مواصلاتی را فراهم کرده است.

وی یکی دیگر از اقدامات این مجموعه را حمل و نقل زائران تا پایانه های مرزی خواند و گفت: زائران افغانی و پاکستانی از طریق سه پایانه مرزی میرجاوه، پایانه مرزی ریمدان و پایانه مرزی دوغارون وارد کشور می شوند و زائران کشور نیز از طریق پایانه های مرزی چذابه و شلمچه در اهواز، پایانه مرزی مهران(شهید سلیمانی) در ایلام، پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان غربی و پایانه مرزی باشماق در کرستان و پایانه مرزی خسروی در کرمانشاه به عتبات عالیات اعزام می شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه تمام مجتمع های رفاهی بین راهی در مسیر تردد زائران اربعین تا پایانه های مرزی تحت نظارت این سازمان قرار دارند، گفت: نظارت بر این مجتمع ها به سه طریق نظارت های استانی، نظارت های ستادی و نظارت های ویژه( با حضور نمایندگانی از ستاد اقامه نماز و نمایندگان راهداری استان ها) اعمال می شود.

به گفته حجت الاسلام ناصری، به منظور بهبود کیفیت ارائه خدمت به زائران در مجتمع های خدماتی رفاهی، علاوه بر اقدامات زیرساختی، توسعه نمازخانه ها را در دستور کار قرار دادیم و این مهم از طریق افزایش تعداد سرویس های بهشتی محقق شد.

وی با اشاره به آمادگی راهدارخانه های در مسیر تردد زائران اربعین برای استراحت و اقامه نماز گفت: در راستای ارائه خدمات فرهنگی به زائران پویش«چشم به راهیم» در پایانه های مرزی و محورهای مواصلاتی از طریق برگزاری مراسم تواشیح، تعزیه خوانی، سینه زنی و مداحی و پذیرایی از زائران اجرا می شود.

رئیس ستاد اقامه نماز راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با یادآوری اینکه این پویش در سه سال اخیر در تعطیلات نوروز در سطح محورهای مواصلاتی کشور در حال اجرا است، گفت: در قالب این پویش سه وعده نماز جماعت در نمازخانه‌های بین راهی و پایانه های مرزی اقامه می شود.

وی با بیان اینکه در مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی که نمازخانه از وسعت کمی برخوردار است چادرهای نماز در متراژ ۱۰۰ متر به بالا برپا شده است، گفت: در جلسه مشترک با ستاد اقامه نماز و آستان مقدس مقرر شد راه های دسترسی مجتمع های رفاهی بین راهی که کیفیت نمازخانه بالایی دارند مرمت و بازسازی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا