اخبارخراسان رضوی

بسیاری از مدارس خراسان رضوی نمازخانه ندارند!

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با بیان اینکه بسیاری از مدارس استان و حتی مدارس نوساز نمازخانه ندارند، گفت: در بسیاری از پروژه‌های کلان در حوزه عمرانی مانند مسکن مهر و پروژه‌های مجتمعی که با بیش از ۵۰۰خانوار نیز باید بحث نمازخانه تعریف و احداث شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، حجت الاسلام سبحانی نیا در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم گفت: خبرگزاری تسنیم یکی از خبرگزاری‌های موفق استان است که در حوزه جهاد تبیین و اقامه نماز می‌تواند در جامعه تاثیرگذار باشد بویژه در بین نسل جوان ونوجوان، از طرفی تسنیم در راستای رسالت خود می‌تواند از دانش آموزانی که در خبرگزاری پانا فعالیت می‌کنند و انگیزه بسیار زیادی دارند بهره مند شود، زیرا خبرنگاران دانش آموز پس از پایان دوران تحصیلی ارتباطشان با پانا نیز قطع می‌شود و از این رو حرفه خبرنگاری را نیز کنار می‌گذارند.

وی درباره لزوم ایجاد نمازخانه در بعضی از پروژه‌ها گفت: نمازخانه‌ها مهمترین بخش ساخت وسازهای امروزی باید باشند اما متاسفانه در بسیاری از پروژه‌ها به ساخت نمازخانه توجهی نمی‌شود.

حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: رسانه‌ها باید در حوزه نماز مطالبه گر باشند، بسیاری از مدارس خراسان رضوی نمازخانه ندارند حتی مدارس نوساز، رسانه‌ها مطالبه کنند که آموزش و پرورش در طول سال چند درصد از بودجه خود را صرف نماز و قرآن می‌کند؟ چرا در مدارس نوساز  نمازخانه دیده نمی‌شود؟

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی بیان کرد: در بسیاری از پروژه‌های کلان در حوزه عمرانی مانند مسکن مهر و پروژه‌های مجتمعی که بیش از ۵۰۰خانوار در آنها ساکن هستند نیز باید بحث نمازخانه تعریف شود و نمازخانه در کنار پروژه افتتاح شود.

وی با بیان اینکه مکان‌ها و ساختمان‌های عمومی زیادی در سطح شهر مشهد و استان ساخته شده که نمازخانه ندارند و مطالبه بسیاری از مردم است، گفت: خوشبختانه مساجد میان راهی زیادی در خراسان رضوی برای زائران و مسافران پیش بینی شده است اما نسبت به نظافت، بهسازی و نوسازی بسیاری از آنها رسیدگی نمی‌شود.

حجت الاسلام سبحانی نیا از احداث و فعالیت نمازخانه‌های پمپ بنزین‌ها خبر داد و افزود: در کنار پمپ بنزین‌ها، مترو، سالن‌های ورزشی نیز باید نمازخانه وجود داشته باشند. در حوزه مدارس نیز، مدارس قدیمی جایی برای احداث نمازخانه ندارند و تعدادی از مدارس می‌گویند اعتباری برای احداث نمازخانه نداریم.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در خصوص فعالیت‌های این ستاد در حوزه نماز گفت: دو مسابقه کتابخوانی، “نماز در سیره و سخن امام سجاد(ع)” و “راه و رسم بندگی” برگزار خواهد شد و فراخوان علمی اجلاس سراسری نماز نیز اعلام شده است که در خراسان شمالی برگزار خواهد شد و از خراسان رضوی نیز شاهد حضور مقالات زیادی خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا