اخبارمدیریت روابط عمومی و اطلاع رسانیمعاونت فرهنگ، آموزش و پژوهش

شورای فرهنگی خیابان طالقانی تهران برگزار شد

این جلسه با هدف هماهنگی عزاداری ۲۸ صفر با حضور کارمندان و مدیران دستگاه های اجرایی خیابان طالقانی تهران تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، جلسه شورای فرهنگی خیابان آیت الله طالقانی تهران با موضوع هماهنگی عزاداری ۲۸ صفر، با حضور جمعی از معاونین و مدیران ستاد اقامه نماز و نمایندگان دستگاه های اجرایی و فرهنگی، در روز سه شنبه ششم شهریورماه، برگزار‌ شد.

منصور سرگزی معاون فرهنگ، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز در جلسه هماهنگی عزاداری ۲۸ صفر با بیان اینکه ایجاد شورای فرهنگی خیابان طالقانی(منطقه ۶) اقدام مبارکی است گفت: بی شک این شورا به منظور تقویت پدیده فرهنگ در منطقه ۶ تشکیل شده است و با هم‌افزایی ادارات عضو شورا این خدمات به نحو مطلوب به مردم ارائه می‌شود.

وی بر ضرورت هویت بخشی این شورای فرهنگی تاکید کرد و ادامه داد: به همین منظور اعضای این شورا می‌توانند در ادارات خود دست به ابتکار عمل زده و جلسات دوره‌ای با مدیران ارشد خود داشته باشند و خدمات این شورا را معرفی کنند.

سرگزی با تاکید بر اینکه نهادینه کردن خدمات این شورا در دستگاه‌های خود را در دستور کار خود قرار دهید، افزود: همت مضاعف اعضای ستاد بالاخص روابط عمومی‌ها برای معرفی خدمات این شورا لازم است.

معاون فرهنگ، آموزشی و پژوهش ستاد اقامه نماز اضافه کرد: مدیران ارشد دستگاه‌های عضو شورای فرهنگی نیز باید نسبت به اعتبار بخشی شورا اقداماتی را انجام دهند.

سرگزی از آمادگی ستاد اقامه نماز برای تهیه منظومه بین دستگاهی برای این شورا خبر داد و گفت: برنامه‌هایی که در طول سال اجرا می‌شود را در قالب فهرستی تهیه کنید و متناسب با ماموریت‌های هردستگاه برای این برنامه‌ها اعتبار پیش بینی کنید، ستاد اقامه نماز نیز آماده است برای برنامه های متناسب با اقامه نماز اعتبار تخصیص دهد.

وی ادامه داد: فهرست برنامه‌هایتان را تصویب و هر دستگاه با توجه به ماموریتی که دارند بخشی از کار را عهده‌دار شود، تدوین برنامه سالانه و تبادل بین دستگاه‌های عضو شورا برای اثربخشی برنامه هایتان لازم است.

سرگزی همچنین تعیین دبیرخانه برای این شورا را مورد تاکید قرار داد و گفت: دبیرخانه به صورت سالانه می‌تواند بر عهده یک دستگاه‌های عضو این شورا باشد.

وی در رابطه با عزاداری ۲۸ صفر که قرار است در خیابان طالقانی و با حضور کارمندان دستگاه های عضو شورا برگزار شود، گفت: دسته های عزاداری با حضور مدیران دستگاه‌ها باشد.

به گفته وی، اینکه وعده گاه خود را در کنار گلزار شهدای گمنام قرار داده‌اید کار خوبی است ولی بهتر است پایان کار به مسجد منتهی شود و همراه با اقامه نماز ظهر و عصر اطعام به عزاداران هم در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه این جلسه استفاده از ظرفیت دستگاه‌های عضو شورای فرهنگی برای پوشش و انعکاس این عزاداری، تامین امنیت محل عزاداری، استفاده از ظرفیت روابط عمومی‌ها برای انعکاس برنامه، تامین سیستم صوت، راه‌اندازی ایستگاه صلواتی به مدت دو روز در این محل، اطعام عزاداران بعد از مراسم عزاداری از موارد مورد تاکید در این جلسه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا