اخبارخراسان رضوی

شورای اقامه نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، جلسه شورای اقامه نماز آموزش و پرورش استان با حضور مدیر ستاد اقامه نماز، مدیرکل، معاونین و مدیران نواحی سه شنبه بیستم شهریورماه تشکیل شد.

در ابتدا دبیر اقامه نماز آموزش و پرورش استان گزارشی از فعالیت های سال قبل به صورت آماری ارائه داد.

سپس شوشتری مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال جاری تحصیلی به تثبیت زنگ نماز در مدارس و پرداخت حق الزحمه ائمه جماعات به صورت سه ماهه تاکید و اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین از سال قبل اگر حق الزحمه باقی مانده باشد یقینا تا شروع سال تحصیلی جدید پرداخت و تلاش خواهیم کرد زنگ نماز، حضور ائمه جماعات و پرداخت به موقع حق ایاب و ذهاب به شکل مناسبی انجام گیرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی به دلیل حضور معاونین اداره کل و مسئولین نواحی مشهد یادآور شد: زمانی اقامه و زنگ نماز نهادینه خواهد شد که اولا مدیران به اقامه نماز جماعت در مدارس به صورت برنامه ای توجه کنند سپس در گام دیگر کلیه پرسنل همکار در مدرسه را نسبت به این امر مهم تربیتی توجیه کنند.

وی اضافه کرد: باید نماز و معارف آن براساس نوع وظیفه به قسمت مربوطه در مدرسه و اداره واگذار شود مثلا زنگ نماز توسط بخش آموزشی اجرا و اقامه نماز توسط تشکل ها و هدایت امورتربیتی انجام گیرد و همچنین اقامه نماز در مدرسه باید زمینه سازی و مقدمات لازم اعم از خانواده و دیگر عوامل حاضر در مدرسه را داشته باشد. آنگاه نمازجماعت با جذابیت و هنرمندانه با محوریت امام جماعت اقامه می شود.

سبحانی نیا در پایان خاطر نشان کرد: در نهایت بتوانیم بازخورد و ارزیابی مناسبی از این امر از مدارس و ادارات به صورت میدانی همراه با دیگر شاخص ها و برنامه های آموزشی اخذ شود. یقینا بدانیم اگر این امر صورت گیرد زنگ نماز و اقامه آن نهادینه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا