اخباراردبیل

جلسه شورای اقامه نماز استان اردبیل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان اردبیل، جلسه شورای اقامه نماز استان اردبیل با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، مدیر ستاد اقامه نماز و سایر اعضا روز چهارشنبه بیست و یکم شهریورماه در محل سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد.

در این جلسه کاظم دبیر معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل ضمن تقدیر و سپاس از تلاشها و فعالیت های ستاد اقامه نماز در امر ترویج و توسعه فرهنگ نماز گفت: باید همه مدیران نسبت به اقامه نماز در مجموعه خودشان اهتمام جدی داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل با اشاره به این نکته که نماز در اولویت تمام موضوعات باید قرار گیرد، اظهار داشت: امروز نسل نو و خانواده ها در معرض تهدید فضای مجازی و شبکه های اجتماعی قرار دارند و آسیب های اجتماعی یک مساله جدی بشمار می آید.

کاظم دبیر مهمترین عنصر در تقابل با آسیب های اجتماعی را تربیت دینی و معنوی و ترویج نماز در بین نسل نو عنوان کرد و افزود: باید آموزش خانواده و توانمندسازی والدین در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

عبدی مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل نیز در جلسه شورای اقامه نماز استان، ضمن تشریح نتایج ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی استان در سال ۱۴۰۲ گفت: دستگاههای اجرایی باید نسبت به اجرای دقیق و کامل مفاد تفاهمنامه های ابلاغی از سوی وزارت متبوع خود اهتمام کافی داشته باشند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل، با اشاره موضوع سی و یکمین اجلاس سراسری نماز” نماز نسل نو و رسالت ما”؛ مهمترین رسالت ستاد اقامه نماز را رونق بخشیدن به امر نماز در جامعه ذکر کرد.

وی گفت: گسترش برنامه های فرهنگی و آموزشی نماز بویژه در میان نسل نو نیازمند حمایت مادی و تخصیص منابع استانی می باشد.

بررسی وضعیت مساجد و نمازخانه های بین راهی استان، راهکارهای عملیاتی نمودن منشور اقامه نماز در مدارس، بررسی دستورالعمل تعیین میزان حق ایاب و ذهاب ائمه جماعات ادارات بویژه در مدارس از دیگر مواردی بود که در این جلسه طرح و مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

در پایان این جلسه مقرر شد لیست نمازخانه مدارس نیازمند تجهیز از سوی آموزش و پرورش در اختیار شورا قرار گیرد تا در جلسه آتی مورد بررسی و در جهت رفع موانع اقدام گردد.

همچنین در مورد نمازخانه های بین راهی دارای مشکل مقرر گردید طی جلسه ای در هفته آتی با حضور ادراه کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، ستاد اقامه نماز و استانداری موضوع بررسی و حل گردد.

برگزاری اجلاس های استانی و شهرستانی نماز در سال جاری با پشتیانی مالی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و با همکاری شهرداری ها، از دیگر مصوبات جلسه شورای اقامه نماز استان اردبیل بود.

جلسه شورای اقامه نماز استان اردبیل

جلسه شورای اقامه نماز استان اردبیل

جلسه شورای اقامه نماز استان اردبیل

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا