اخبارهمدان

جلسه هماهنگی شورای اقامه نماز روستاها در همدان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد قامه نماز استان همدان، جلسه هماهنگی شورا اقامه نماز روستاها با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسنی حلم مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان ، مسلم مخفی فرماندار همدان و دهیاران روستاهای بخش مرکزی همدان  روز یکشنبه بیست و پنجم شهریور در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسنی حلم مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به آیه الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاهَ بیان کرد: در قرآن کریم آمده است که اگر جایگاه و اعتبار پیدا کردید باید برای گسترش و اشاعه فرهنگ اقامه نماز تلاش کنید.

حسنی حلم ضمن اشاره به اینکه اقامه نماز فقط نمازخواندن نیست عنوان کرد: شاید خیلی از ما فکر کنیم چون نماز میخوانیم دیگر وظیفه ای نداریم اما اقامه نماز به معنای تلاش برای برپایی و پرچمداری نماز است.

مدیر ستاد با بیان اهمیت شورای اقامه نماز در بخش ها و روستاها افزود: هر روستایی که به مسائل دینی، قرآن و اقامه نماز توجه کند آباد می شود و روستاهایی که اهالی آن از نماز فاصله بگیرند بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه ما باید با برگزاری شورای اقامه نماز در روستا ها مسائل فرهنگی را در روستا احیا کنیم افزود:ما باید در بخش و روستا ها متناظر با استان و شهرستان ساختار شورای اقامه نماز را داشته باشیم و به دنبال گسترش و اشاعه فرهنگ نماز در روستا ها باشیم.

حسنی حلم با معرفی اعضای شورای اقامه نماز روستاها بیان کرد: دهیار، رئیس شورای روستا، امام جماعات مسجد، مدیر مدرسه، فرمانده بسیج روستا، رئیس هیأت امنا، معتمد، نماینده انجمن اولیاء، نماینده بانوان و فعال فرهنگی از اعضای این شورا هستند.

مدیر ستاد با بیان اینکه در روز قیامت از ما در مورد نماز سوال می شود تصریح کرد: اگر برای نماز کار کرده باشیم بقیه اعمال ما نیز موردقبول قرار میگیرد و اگر کاری نکنیم تمام اعمال ما رد است.

وی در پایان صحبت های خود افزود:ما باید با استفاده از موقعیت و جایگاه هایی که داریم برای بهترین کار خدا  و اعتلای فرهنگ نماز و قرآن در روستا تلاش کنیم تا روستاهایمان آباد شود.

مسلم مخفی فرماندار همدان ضمن تشکر از زحمات ستاد اقامه نماز بیان کرد: در روستا ها باید به مسائل فرهنگی توجه بیشتری داشته باشیم زیرا که روستا ها به مانند شهر ها در معرض آسیب ها فراوانی هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا